اقتصادی

توافق دولت عدن با امارات در حوزه ارتباطات و اینترنت

کابینه دولت عدن با طرح پیش نویس تاسیس یک شرکت مشترک با امارات در حوزه ارتباطات برای ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت در یمن موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: کابینه دولت عدن با طرح پیش نویس تاسیس یک شرکت مشترک با امارات در حوزه ارتباطات برای ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت در یمن موافقت کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» به نقل از خبرگزاری یمنی سبا، تصویب پیش نویس این توافقنامه که روز دوشنبه مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به پیش نویس امضا شده بین شرکت مخابرات یمن و شرکت اماراتی NX و اعطای مجوز ارائه خدمات تلفن همراه و بهره برداری و صدور مجوز طیف فرکانسی صورت گرفت.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات و وزیر امور حقوقی دولت عدن پیش نویس این توافقنامه و محتوای فنی، مالی و اقتصادی و نیز مطالعات امکان سنجی اقتصادی آن را به کابینه ارائه کرد.

موافقت دولت عدن با این توافقنامه جنجال زیادی در یمن به همراه داشت. چراکه نمایندگان پارلمان هشدارهایی نسبت به خطرات موافقت با چنین توافقاتی بدون ارجاع آن به پارلمان داده بودند.

اواخر دسامبر سال گذشته دولت عدن یادداشت تفاهمی با امارات امضا کرد که به ابوظبی اجازه سرمایه گذاری در طرح های حوزه ارتباطات در مناطق تحت کنترل دولت عدن را می داد. پس از آن نیز فروش 70 درصد از سهام «عدن نت» به شرکت NX technology امارات مورد تفاهم قرار گرفت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا