خبر اولسیاسی

بررسی نتایج مذاکرات امنیتی عراق و امریکا در نشست ائتلاف «ادارة الدوله»

ائتلاف ادارة الدوله در جلسه دوره‌ای خود نتایج مذاکرات امنیتی عراق و اخیرا را بررسی و بر حمایت از مذاکرات بغداد و واشنگتن در راستای تقویت حاکمیت ملی عراق و حفاظت از منافع عالی کشور تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف ادارة الدوله در جلسه دوره‌ای خود نتایج مذاکرات امنیتی عراق و اخیرا را بررسی و بر حمایت از مذاکرات بغداد و واشنگتن در راستای تقویت حاکمیت ملی عراق و حفاظت از منافع عالی کشور تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، جلسه دوره‌ای ائتلاف ادارة الدوله (تشکل‌های سیاسی حامی دولت) سه‌شنبه شب (22 اوت)به میزبانی «محمد شیاع السوانی» برگزار شد و در آن تحولات جاری و روند اجرای برنامه دولت در بخش‌های گوناگون و دستاوردهایی که موجب تقویت وضعیت خدماتی و اقتصادی کشور می‌شود بررسی شد.

بر اساس این بیانیه در این جلسه بر اهمیت هماهنگی قوای مقننه و مجریه تأکید و تدارکات جاری برای برگزاری انتخابات شوراهای استانی در ماه دسامبر پیش رو بررسی و بر ضرورت تلاش برای اجرای انتخابات شفاف و عادلانه تأکید شد.

پیش نویس تعدیل قانون کمیساریای عالی مستقل انتخابات و روند تصویب نهایی آن و در نظر گرفتن ملاحظات درباره آن نیز در این جلسه بررسی شد.

بررسی نتایج سفر هیئت امنیتی عراقی به ریاست وزیر دفاع عراق به واشنگتن و اهمیت این مذاکرات در ترسیم روابط دو کشور در مرحله پیش رو از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود و حاضران بر حمایت از تلاش‌های دولت عراق برای مذاکره با امریکا در راستای تقویت حاکمیت ملی و حفاظت از منافع عالی کشور تأکید کردند.

همچنین در این نشست بر اهمیت تقویت نقش نظارتی مجلس و ضرورت پایبندی وزارتخانه‌ها و استان‌داری‌ها به سازوکار تعیین‌شده در بودجه و خودداری از به‌کارگیری اموال بودجه در تبلیغات انتخابات بررسی شد.

حاضران همچنین بر ضرورت تکمیل مذاکرات فنی میان وزارت نفت عراق و وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق برای تنظیم نسخه نهایی قانون نفت و گاز تأکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا