اقتصادیسیاسی

اعلام آمادگی بانک جهانی برای ارائه مشورت و انتقال تجربه به عراق

نائب رئیس منطقه ای بانک جهانی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی عراق آمادگی بانک جهانی برای ارائه مشورت یا انتقال تجارب فنی و تداوم اجرای برنامه های بانک مرکزی عراق را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: علی العلاق، رئیس کل بانک مرکزی عراق امروز میزبان فرید بلحاج، نائب رئیس منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این دیدار تلاش های بانک مرکزی عراق در ساماندهی و تحکیم حواله خارجی براساس معیارهای بین المللی و تشویق تاجران به ورود به سیستم الکترونیک برای خرید دلار از طریق تامین تسهیلات و تسهیل اقدامات گمرکی و مالیاتی که به زودی اصلاحاتی در آن انجام می شود، بررسی شد.

دو طرف اعطای وام های خرد از طریق بانک «ریاده» که مسئول پرداخت وام های مختلف با حمایت بانک مرکزی عراق و بانک های خصوصی است، و همچنین ایجاد شرکتی برای تضمین وام ها علاوه بر اهتمام به معیارها و خطرات توسعه بخش بانکی را بررسی کردند.

اوضاع بانک های دولتی که تقریبا 80 درصد از حجم بخش بانکی عراق را تشکیل می دهد و طرح های ارتقای سطح آن و اصلاح سیستم داخلی آن برای اجرای نهادینه سازی و اصلاح ساختار آن از دیگر محورهای گفت وگوی العلاق و بلحاج بود.

هیئت بانک جهانی ضمن تحسین تلاش ها و اقدامات بانک مرکزی عراق در همه سطوح، آمادگی خود برای ارائه مشورت یا انتقال تجارب فنی در این حوزه ها و تداوم اجرای برنامه های بانک مرکزی عراق را اعلام کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا