سیاسی

تاکید رئیس جمهور بلاروس بر حمایت از سوریه

رئیس جمهور بلاروس در گفت‌وگو با رئیس جمهور سوریه، بر ادامه حمایت بلاروس از سوریه تاکید کرد و گفت: بلاروس در سال های سخت همواره در کنار سوریه بود.

میدل ایست نیوز: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با تبادل پیام هایی، سی امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک فی‌مابین سوریه و بلاروس را به یکدیگر تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، اسد تاکید کرد که سوریه بر تقویت روابط با بلاروس تأکید دارد. وی همچنین نسبت به ادامه پیشرفت و توسعه این روابط و موفقیت هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه به دلیل تلاش‌های نهادهای دو کشور ابراز اطمینان کرد.

بشار اسد گفت که دوستی مستحکمی بین دو کشور و اصول و ارزش‌هایی که دو کشور به آنها معتقدند پایه محکمی ایجاد می‌کند که از آن برای ادامه کار برای دستیابی به منافع مشترک دو ملت‌دوست پیش می‌رویم.

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد که همکاری مشترک یکی از ابزارهایی است که دو کشور از طریق آن می‌توانند با جنگ اقتصادی که با آن مواجه هستند مبارزه کنند.

از طرفی دیگر رئیس‌جمهور بلاروس تأکید کرد که روابط بلاروس و سوریه بر اساس دوستی و اعتماد و همکاری مشترک در زمینه تجارت، آموزش، فرهنگ و ورزش توسعه‌یافته است.

وی بر ادامه حمایت بلاروس از سوریه تاکید کرد و گفت: بلاروس در سال های سخت همواره در کنار سوریه بود.

رئیس جمهور بلاروس تصریح کرد که من اطمینان دارم که کشورهای ما به صورت موفق از چالش های جدید عبور خواهند کرد و همکاری های مثمر ثمر بین دو کشور ادامه دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا