سیاسی

تقدیر عراق از موضع دانمارک در جرم انگاری اهانت به قرآن

وزیر خارجه عراق، از موضع دولت دانمارک و اقدامات قانونی آن از طریق جرم انگاری آتش زدن قرآن یا اهانت به آن و همچنین سایر کتب آسمانی تقدیر کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، از موضع دولت دانمارک و اقدامات قانونی آن از طریق جرم انگاری آتش زدن قرآن یا اهانت به آن و همچنین سایر کتب آسمانی تقدیر کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین در پیامی به لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک، از اقدام دولت دانمارک در حفظ جایگاه و احترام کتب دینی که برای بسیاری در جهان مقدس است و اقدامات اخیر در برخی کشورهای اروپایی، آنها را به خشم آورده، استقبال کرد.

وزیر خارجه عرق بر احترام دولت عراق به آزادی بیان براساس قانون اساسی دانمارک تاکید کرد و گفت که اما این مساله حق اهانت به مقدسات و کتب آسمانی را که مورد احترام میلیون ها مسلمان و سایرین در سراسر جهان است، نمی دهد.

وی اشاره کرد که این قدامات منجر به تشدید کینه و نفرت و تثبیت قطع روابط میان جوامع بشری و تهدید همزیستی مسالمت آمیز می شود و بر روابط دوجانبه بین کشورهای اسلامی و اروپایی تاثیر می گذارد.

فؤاد حسین ابراز امیدواری کرد این قانون جدید در اسرع وقت تصویب شود و گفت که ما این اقدام را تشویق می کنیم.

از طرفی دیگر وزیر خارجه دانمارک تاکید کرد که اقدام این چنینی نشان دهنده جامعه دانمارک نیست و آزادی بیان، اصل دموکراسی آزاد است.

وی اشاره کرد که دولت دانمارک الگویی برای جرم انگاری اهانت به دین، حفظ حقوق مرتبط با قرآن کریم و سایر کتب آسمانی است.

روز گذشته پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک از تصمیم کشورش برای ممنوعیت سوزاندن قرآن کریم پس از هتک حرمت مکرر به این کتاب آسمانی در این کشور خبر داد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا