سیاسی

جزئیات دستگیری باند جاسوسی در فرودگاه بیروت

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از مقامات لبنانی، جزئیات جدید از دستگیری باند جاسوسی در فرودگاه بین المللی بیروت را که برای اسرائیل فعالیت می کرد، منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه الاخبار لبنان روز شنبه به نقل از مقامات لبنانی، جزئیات جدید از دستگیری باند جاسوسی در فرودگاه بین المللی بیروت را که برای اسرائیل فعالیت می کرد، منتشر کرد.

روز گذشته سازمان امنیت عمومی لبنان یک شهروند روسی و همسرش را در حالی که قصد خروج از لبنان از طریق فرودگاه بین المللی بیروت را داشتند، دستگیر کرد.

پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر فعالیت یک شهروند خارجی در حومه جنوبی بیروت، همکاری بین دستگاه امنیتی مقاومت اسلامی لبنان و سازمان امنیت عمومی لبنان صورت گرفت.

طبق اعلام این منبع، فرد دستگیر شده در ایام عاشورای گذشته به لبنان سفر کرده و در حال گشت و گذار در برخی محله های حومه جنوبی بیروت بود.

زمانی که نیروهای امنیتی به این فرد مشکوک شدند، وی را تحت تعقیب قرار دادند و در هتل محل سکونتش تماس وی را ردیابی کرده و زمانی که قصد خروج از لبنان را داشت، او را دستگیر کردند.

این شهروند روسی اعتراف کرده است که چندی پیش توسط اطلاعات اسراییل به خدمت گرفته شده و دستورات لازم برای رفتن به لبنان را دریافت کرده است.

همچنین نقشه اماکن، نیروها و امکانات متعلق به حزب الله را در اختیار او قرار دادند و از او خواستند که به آن مکان ها مراجعه کند و در صورت امکان از آنها عکسبرداری کند.

او همچنین اعتراف کرد که بیش از یک بار به حومه بیروت رفته و تلاش کرده تا اطلاعاتی را جمع آوری کند تا آنها را با اطلاعات قبلی مطابقت دهد.

همسر متهم نیز اعتراف کرد که از فعالیت شوهرش اطلاع داشته و او را در انجام وظایفش یاری می کرد.

گفتنی است روز گذشته الیاس البیسری، جانشین مدیرکل امنیت عمومی لبنان از بازداشت اعضای یک باند جاسوسی اسرائیل در فرودگاه بین المللی بیروت خبر داد.

منبع
الاخبار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا