سیاسی

نیاز عراق به تولید 1500 سامانه آبیاری نوین

نهادهای دولتی و بخش خصوصی عراق بر سر لزوم تغییر به سمت استفاده از فناوری های آبیاری نوین و تلاش برای احیای اراضی بایر به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: نهادهای دولتی و بخش خصوصی عراق بر سر لزوم تغییر به سمت استفاده از فناوری های آبیاری نوین و تلاش برای احیای اراضی بایر به توافق رسیدند.

روزنامه عراقی الصباح روز شنبه نوشت: کم آبی بزرگترین مانع بر سر راه کشاورزی است و طبق اعلام سازمان ملل، هر ساله باعث زیان به 100 هزار هکتار از زمین های عراق می شود.

این امر موجب شده تا نهادهای مختلف دولت عراق برنامه های گسترده ای را با هدف مقابله با این پدیده به ویژه با فراهم ساختن سامانه های آبیاری نوین که با کمترین میزان آب کار می کند، در نظر بگیرند.

باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق گفت که این کشور با جدیت به دنبال توسعه فناوری های آبیاری است که مصرف آب را در مزارع تنظیم و مشکل کمبود آب در کشور را رفع می کند.

وی خاطرنشان کرد که عراق نیازمند تولید هزار و 500 سامانه آبیاری است اما ظرفیت تولید داخلی حدود 150 سامانه است.

العوادی همچنین گفت که افزایش ظرفیت تولید این سامانه ها موضوعی بسیار مهم است چراکه موجب افزایش بهره وری کشاورزی و رسیدن به سطوح بالایی می شود که نیاز کشور را در محصولات استراتژیک پوشش می دهد.

وی اشاره کرد که می توان با گسترش استفاده از فناوری های پیشرفته ای که مصرف آب را تنظیم می کند، کمبود آب را به فرصتی برای موفقیت تبدیل کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا