سیاسی

انصارالله دادن پهپاد به القاعده را تکذیب کرد

گروه انصارالله اتهامات مطرح شده از جانب دولت عدن درباره در اختیار گذاشتن پهپاد برای القاعده در یمن را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: گروه انصارالله اتهامات مطرح شده از جانب دولت عدن درباره در اختیار گذاشتن پهپاد برای القاعده در یمن را تکذیب کرد.

به گزارش «روسیا الیوم»، «محمدعلی الحوثی» از سران انصارالله با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X، تأکید کرد که وزارت دفاع دولت صنعا هرگز به هیچ گروه مسلحی پهپاد نداده است.

وی افزود که این ادعاها بی اساس و صرفا دروغ‌پردازی است و تأکید کرد که انصارالله پیش از این به عربستان پیشنهاد همکاری در تولید پهپاد را داده بود.

الحوثی افزود که این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است به شرطی که عربستان به «خواسته ما درباره بومی‌سازی صنایع پهپادی عمل کند» و تأکید کرد: «آنها خودشان از تأثیرگذاری پهپادهای ما به‌خوبی خبر دارند».

پیش از این عبدالرحمن المحرمی، عضو شورای رهبری در تشکیلات وابسته به عربستان در یمن، در مصاحبه با روزنامه «عکاظ» عربستان، انصارالله را متهم کرد که در عرصه تأمین پهپاد و آموزش نیروها با القاعده همکاری کرده تا آنها بتوانند به نیروهای وابسته به دولت عدن حمله کنند.

وی انصارالله را به آموزش نیروهای القاعده برای استفاده از آنها در بر هم زدن امنیت مناطق جنوبی از جمله عدن و ابین و شبوه متهم کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا