اقتصادیسیاسی

چین: امیدواریم کویت به بریکس بپیوندد

سفیر چین در کویت نسبت به پیوستن کویت به گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» در سال های آینده ابراز امیدواری کرد.

میدل ایست نیوز: چانگ ژیان وی، سفیر چین در کویت نسبت به پیوستن کویت به گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» در سال های آینده ابراز امیدواری کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» سفیر چین در کویت در مصاحبه با رونامه القبس گفت: در برخی رسانه ها خواندم که کویت درخواستی برای پیوستن به بریکس ارائه کرده و امیدواریم این کشور در آینده به این گروه بپیوندد.

وی افزود: بریکس سازمانی است که درهایش به روی تمامی کشورهای علاقه مند باز است و ما از گسترش آن در آینده با پیوستن کشورهای بیشتر استقبال می کنیم.

روز گذشته یک منبع دولتی در گفت و گو با روزنامه کویتی الرای درستی آنچه در رسانه ها مبنی بر رد درخواست کویت توسط گروه بریکس منتشر شده را تکذیب کرد.

این منبع تاکید کرد که کویت درخواستی رسمی برای عضویت در بریکس ارائه نکرده هرچند این کشور فعالانه در اجلاس این گروه با حضور مقامات 50 کشور شرکت داشت.

گفتنی است سران گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» در نشست روز پنجشنبه خود تصمیم به الحاق 6 کشور جدید (ایران، عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین) به این گروه گرفتند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا