سیاسی

تاکید السودانی بر گشودن درهای عراق به روی شرکت های ژاپنی

نخست وزیر عراق در دیدار با سفر ژاپن بر تمایل کشورش به ایجاد پل هایی در همکاری اقتصادی با ژاپن و گشودن درهای عراق به روی شرکت های ژاپنی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار با سفر ژاپن بر تمایل کشورش به ایجاد پل هایی در همکاری اقتصادی با ژاپن و گشودن درهای عراق به روی شرکت های ژاپنی تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه در دفترش از فوتوشی ماتسوموتو، سفیر ژاپن در عراق استقبال کرد.

در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه میان عراق و ژاپن و ابعاد همکاری های متقابل در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و نیز در بخش های بهداشت و انرژی های تجدیدپذیر گفت و گو شد.

در این دیدار همچنین بر تمایل مشترک دو کشور به انجام دیدارهای متقابل در سطوح مختلف تاکید شد.

نخست وزیر عراق بر تمایل کشورش به ایجاد پل هایی در همکاری اقتصادی با ژاپن و گشودن درهای عراق به روی شرکت های ژاپنی در سایه ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاری و فرصت های امیدبخش که در رشد و پیشرفت بیشتر نقش دارد، تاکید کرد.

هفته گذشته، سفیر ژاپن در بغداد خبر داد که این کشور تا کنون 30 پروژه بسیار بزرگ در عراق اجرا کرده و هم‌اکنون در سال جاری دو پروژه مهم را در استان‌های بصره و المثنی اجرا خواهد کرد.

«فوتوچی ماتسوموتو» سفیر ژاپن در بغداد، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که در 20 سال گذشته ژاپن 30 پروژه بسیار بزرگ در عراق اجرا کرده است.

وی افزود که 7 پروژه جدید نیز هم‌اکنون در حال اجراست و نهایی شدن آنها نیاز به اختصاص بودجه از جانب دولت عراق دارد.

سفیر ژاپن افزود که در سال جاری دو پروژه مهم از سوی ژاپن در عراق اجرا می‌شود که اولی توسعه پالایشگاه بصره و دیگری پروژه شیرین کردن آب در استان مثنی با هزینه 300 میلیون دلار است که پروژه‌ای مهم برای توسعه شهر سماوه خواهد بود.

وی تأکید کرد که ژاپن به حمایت از عراق با پرداخت وام‌های دارای تسهیلات ادامه می‌دهد و افزود که وام‌های ژاپن 40 ساله با سود 0.2 درصد است.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا