اقتصادیسیاسی

رشید از اقدامات جدی در راستای تضمین سهم آبه عراق خبر داد

رئیس جمهور عراق گفت که اقدامات جدی برای تشکیل شورای عالی آب با هدف یافتن راه حل های لازم از طریق هماهنگی و همکاری با کشورهای همسایه برای تضمین سهم آبه عادلانه و کافی صورت گرفته است.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق گفت که اقدامات جدی برای تشکیل شورای عالی آب با هدف یافتن راه حل های لازم به منظور مبارزه با بحران آب صورت گرفته است.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز یکشنبه در کاخ بغداد نشستی با حضور فواد حسین، وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر عراق، فارس عیسی، رئیس نمایندگی اقلیم کردستان عراق و نیز برخی از نمایندگان وزرا و مشاوران و مدیران برگزار کرد.

رشید در این نشست درباره اهمیت روابط با کشورهای همسایه و جهان و استفاده از آن برای تحقق توسعه، پیشرفت و شکوفایی کشور صحبت کرد.

وی همچنین به بحران آب اشاره کرد و گفت که پرونده آب از اهمیت بالایی برخودار است و اقدامات جدی برای تشکیل شورای عالی آب با هدف یافتن راه حل های لازم از طریق هماهنگی و همکاری با کشورهای همسایه برای تضمین سهم آبه عادلانه و کافی صورت گرفته است.

رئیس جمهور عراق بر لزوم رعایت شیوه های آبیاری قطره ای و نوین و رسیدگی به هدررفت آب به ویژه در استخرهای پرورش ماهی غیرمجاز تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا