سیاسی

برگزاری جشن 65 سالگی روابط عراق و چین + تصاویر

وزارت خارجه عراق مراسمی به مناسبت 65 سالگی روابط دیپلماتیک میان بغداد و پکن در مقر وزارت خارجه برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق روز یکشنبه مراسم به مناسبت 65 سالگی روابط دیپلماتیک میان بغداد و پکن در مقر وزارت خارجه برگزار کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه عراق، محمد حسین محمد بحرالعلوم، نماینده وزارت خارجه عراق در این مراسم ضمن تبریک به دولت و مردم چین و آرزوی رشد و پیشرفت بیشتر برای آنان، تاکید کرد که روابط دوستانه میان عراق و چین تاریخی و ریشه دار است و دو کشور دارای تمدنی کهن هستند که نقش زیادی در تاریخ بشریت داشته اند.

وی افزود: روابط دیپلماتیک بین عراق و چین در سال 1958 آغاز شده و از آن زمان تاکنون پیشرفت زیادی بر اساس احترام و منافع متقابل داشته است.

تسوی وی، سفیر چین در بغداد نیز پس از قدردانی از وزیر امور خارجه عراق بابت برگزاری این مراسم، بر تمایل کشورش به تعمیق ارتباط و همکاری دوستانه میان دو کشور در زمینه های مختلف و توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که عراق سومین شریک بزرگ تجاری چین در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و یکی از بازار های اصلی پیمانکاران مهندسی و مقاصد سرمایه گذاری خارجی چین است و در مقابل چین نیز یکی از بزرگترین خریداران نفت عراق است.

روز جمعه، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که تبادل تجاری عراق با چین در سال 2022 بیش از 48.5 میلیارد دلار بوده است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا