سیاسی

دفتر وزیر خارجه لیبی: دیدار با کوهن به درخواست عبدالحمید الدبیبه بود

دفتر وزیر خارجه لیبی درباره تصمیم تعلیق او به دلیل دیدار با الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل توضیح داد که این دیدار به درخواست نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی انجام شده است.

میدل ایست نیوز: دفتر نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی درباره تصمیم تعلیق او به دلیل دیدار با الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل توضیح داد که این دیدار به درخواست عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی انجام شده است.

به گزارش المیادین، در بیانیه دفتر المنقوش آمده است که الدبیبه ماه گذشته در رم با نخست وزیر ایتالیا دیدار و بر سر دیدار با اسرائیلی ها توافق کرده است.

دفتر وزیر خارجه لیبی اعلام کرد که دولت ایتالیا به الدبیبه وعده داد که در صورت دیدار با اسرائیلی ها از ماه آینده خط پروازی رم – طرابلس را راه اندازی کند.

بیانیه مذکور افزود که الدبیبه از وزیر خارجه لیبی خواسته در بیانیه اعلام کند که این دیدار به صورت اتفاقی رخ داده تا او رسوا نشود.

براساس بیانیه مذکور، پس از اینکه وزیر خارجه لیبی بیانیه ای درخصوص این دیدار منتشر کرد، توسط الدبیبه تعلیق شد.

دفتر المنقوش توضیح داد که اسناد بسیاری دارد و اجازه نخواهد داد در مساله ای که به درخواست الدبیبه انجام شده، قربانی شود.

پیش از این وزارت خارجه لیبی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که منقوش بر اساس سیاست دولت لیبی حاضر به دیدار با نمایندگان اسرائیلی نشده است.

در بیانیه وزارت خارجه لیبی تأکید شده که دیدار منقوش و کوهن «یک دیدار گذرای غیر رسمی و بدون برنامه‌ریزی پیشین و بدون هرگونه مذاکره یا توافق» بوده است.

از سوی دیگر، امروز (دوشنبه) یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری «رویترز» گفت که این دیدار با توافق قبلی در «عالی ترین سطوح» انجام شده و بیش از یک ساعت طول کشیده است.

شب گذشته، «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل، تأکید کرد که با وزیر خارجه لیبی درباره «امکانات گسترده روابط دو کشور و اهمیت حفاظت از میراث یهودیان در لیبی از جمله نوسازی عبادتگاه‌ها و مقابر یهودیان در لیبی» مذاکره کرده است.

کوهن این «دیدار تاریخی» را «گام اول در روابط اسرائیل و لیبی» توصیف کرد و افزود که «حجم و موقعیت راهبردی لیبی موجب اهمیت بسیار این روابط برای اسرائیل می‌شود».

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا