سیاسی

تاکید رشید و وزیر بازرگانی ترکیه بر اهمیت تقویت روابط بغداد و آنکارا

رئیس جمهور عراق و وزیر بازرگانی ترکیه در بغداد دیدار و بر اهمیت تقویت و تحکیم روابط عراق و ترکیه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز میزبان عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، وزیر بازرگانی ترکیه در ابتدای این دیدار سلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به رشید ابلاغ کرد.

رئیس جمهور عراق نیز سلام و درود خود به اردوغان را به وزیر بازرگانی ترکیه ابلاغ کرد.

رشید در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری و محیط زیست و گسترش آن در راستای منافع مشترک تاکید کرد.

وی به لزوم همکاری و هماهنگی پیوسته بین عراق و ترکیه به خصوص در پرونده آب در راستای تقویت تفاهم و اهمیت امنیت و ثبات برای دو کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت های ترکیه ای در بسیاری از بخش های اقتصادی و همکاری در زمینه های صنعتی به ویژه بازسازی کارخانه های عراق و تقویت تجارت بین دو کشور و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در عراق، توضیح داد که دولت از بخش خصوصی حمایت و به سرمایه گذاری و بهبود زیرساخت ها و آغاز پروژه های بازسازی و ارائه خدمات مرتبط با نیازهای شهروندان تشویق می کند.

از طرفی دیگر وزیر بازرگانی ترکیه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمهور عراق بر اهتمام کشورش به تحکیم روابط دوجانبه با عراق در زمینه های مختلف و همکاری برای حل اختلافات از طریق گفت وگو تاکید کرد.

وی افزود که طی دوره گذشته شاهد ارتباطات و سفرهای متقابل شماری از مقامات دو کشور بودیم و در این خصوص تاکید کرد که فیصل اوغلو فرستاده رئیس جمهور ترکیه به زودی قرار است به عراق سفر کند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا