اقتصادیخبر اولسیاسی

دیدار و رایزنی السودانی و هیئت تجاری ترک به ریاست وزیر بازرگانی ترکیه

نخست وزیر عراق در دیدار وزیر بازرگانی ترکیه وهیئت تجاری همراه وی توضیحاتی درباره تسهیلات و اصلاحات انجام شده برای بهبود محیط تجاری و سرمایه گذاری در عراق ارائه کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار وزیر بازرگانی ترکیه وهیئت تجاری همراه وی توضیحاتی درباره تسهیلات و اصلاحات انجام شده برای بهبود محیط تجاری و سرمایه گذاری در عراق ارائه کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در دفترش از عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه و هیئت همراه وی استقبال کرد.

در این دیدار به روابط دو کشور و راه های توسعه مشارکت اقتصادی و همکاری در زمینه های مختلف پرداخته شد.

السودانی در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری میان دو کشور که دارای روابط تاریخی طولانی هستند تاکید و از تعامل جدی ترکیه با پروژه جاده توسعه قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق سیاست هایی که دولتش در رشد روابط اقتصادی دنبال می کند را تشریح و تاکید کرد که عراق با منابع انسانی و طبیعی خود قادر است تا نقطه ارتباط و منطقه ای برای رشد و مشارکت تمامی کشورهای منطقه باشد.

وی همچنین بر اهمیت دیدارهای متقابل بین مقامات عراق و ترکیه به گونه ای که منعکس کننده تمایل دو طرف به توسعه روابط دوجانبه در سطوح مختلف باشد، تاکید کرد.

وزیر بازرگانی ترکیه نیز ضمن ابلاع سلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشورش به السودانی، بر جدیت و تمایل دولت ترکیه به حمایت از پروژه جاده توسعه که مسیر مهمی برای تجارت جهانی است و اهمیت زیادی در تجارت میان بغداد و آنکارا دارد، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین از هیئتی از بازرگانان ترکیه با حضور وزیر بازرگانی این کشور استقبال کرد.

وی تسهیلات و اصلاحات انجام شده برای بهبود محیط تجاری و سرمایه گذاری در عراق را برای هیئت ترکیه ای توضیح داد.

السودانی شرکت های ترکیه ای و توانایی آن ها در تحقق توسعه و نقششان در بازسازی زیرساخت های عراق و تکمیل پروژه جاده توسعه را تحسین کرد.

وی همچنین به پروژه صندوق توسعه عراق پس از تصویب آن در قانون بودجه و تجربه اقتصادی جدید این طرح که بر مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت ها و خدمات تکیه دارد، اشاره کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا