اقتصادیسیاسی

وزیر تجارت ترکیه: آماده آغاز اجرای پروژه‌های مربوط به «جاده توسعه» هستیم

وزیر تجارت ترکیه در دیدار با وزیر حمل و نقل عراق بر اهتمام فراوان ترکیه به پروژه جاده توسعه و آمادگی برای آغاز اجرای آن تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر تجارت ترکیه در دیدار با وزیر حمل و نقل عراق بر اهتمام فراوان ترکیه به پروژه جاده توسعه و آمادگی برای آغاز اجرای آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبدالرزاق السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق، امروز در بغداد میزبان عمر بولات، وزیر تجارت ترکیه، و هیئت همراه وی بود.

در این دیدار پروژه‌های حمل و نقل میان دو کشور بررسی شد و وزیر حمل و نقل عراق تأکید کرد که پروژه جاده توسعه بزرگ‌ترین پروژه مشترک میان دو کشور است که باید برای تأمین منافع دو ملت آن را به بهره‌برداری رساند.

وی تأکید کرد که بخش حمل و نقل از مهم‌ترین ابزارهای توسعه اقتصادی است و این پروژه به تقویت اقتصاد همه کشورهای منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر تجارت ترکیه نیز تأکید کرد که سفر وی و پیش از آن سفر وزیر خارجه ترکیه به عراق در راستای تدارکات سفر پیش روی رئیس جمهور ترکیه به عراق انجام می‌شود و نشان‌دهنده توسعه روابط دو کشور است.

وی گفت که عراق جایگاه مهمی برای ترکیه دارد و ترکیه خواستار ثبات سیاسی و اقتصادی است.

وزیر تجارت ترکیه پروژه جاده توسعه را از مهم‌ترین پروژه‌های حمل و نقل خواند و گفت که ترکیه اهتمام جدی به این پروژه دارد چون این پروژه موجب اتصال آب‌های جنوبی عراق به اروپا می‌شود.

وی ادامه داد که ترکیه آماده حمایت لازم از این پروژه و آغاز اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی مربوط به آن است و ابراز امیدواری کرد که گذرگاه مرزی فیشخاپور میان دو کشور هرچه سریع‌تر افتتاح شود.

وزیر تجارت ترکیه شب گذشته در رأس یک هیئت بزرگ تجاری، در سفری رسمی وارد عراق شد و امروز با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق دیدار کرد.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا