سیاسی

گفت وگوی گالانت و گوترش درباره ایران و لبنان

وزیر امنیت اسرائیل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل درباره آنچه تهدیدهای ایران در منطقه خواند و تحرکات حزب الله در مرز لبنان و اسرائیل گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در گفت وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که احتمال تشدید تنش در مرزها با لبنان در پی «نقض آشکار حاکمیت اسرائیل از سوی لبنان» افزایش می یابد.

به گزارش العربی الجدید، گالانت ضمن بیان اینکه ایران حزب الله را به عملیات نظامی سوق می دهد، از سازمان ملل خواست اقدامات خود در جنوب لبنان را به صورت مستقل حفظ کند.

در بیانیه دفتر گالانت آمده است که او شب گذشته در نیویورک با گوترش دیدار کرده است.

بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره «تهدیدهای بی ثبات کننده خاورمیانه و در راس آن تحرکات ایران علیه اسرائیل از طریق تامین مالی و تسلیحاتی حزب الله، حماس و سایر سازمان ها» رایزنی کردند.

وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد که احتمال مقابله در مرزهای شمالی در پی تحرکات حزب الله که حاکمیت اسرائیل را نقض می کند، افزایش یافته است.

گالانت به بررسی مداخله فزاینده ایران در مرزها با لبنان، سوریه و کرانه باختری پرداخت و بر اهمیت محکومیت علنی این اقدامات از سوی سازمان ملل تاکید کرد.

وی بیان کرد که نیاز مبرمی برای مداخله فوری از سوی سازمان ملل برای کاهش تنش از طریق تقویت آزادی تردد نیروهای یونیفل در منطقه و انجام ماموریت خود در مرزهای شمالی وجود دارد.

وزیر دفاع اسرائیل در این دیدار به استقرار پایگاه هایی از سوی حزب الله در طول مرزها با اسرائیل نیز اشاره کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا