اقتصادیسیاسی

بررسی تنظیم سند راهبردی همکاری در صنعتی میان ترکیه و عربستان

وزیر صنعت و فناوری ترکیه در دیدار وزیر صنایع و معادن عربستان همکاری‌های دو کشور در بخش‌های گوناگون صنعتی و تجاری را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: وزیر صنعت و فناوری ترکیه در دیدار وزیر صنایع و معادن عربستان همکاری‌های دو کشور در بخش‌های گوناگون صنعتی و تجاری را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، محمد فاتح کوجر، وزیر صنایع و فناوری ترکیه، در ساعات پایانی روز سه‌شنبه (29 اوت) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که در دفتر خود  در آنکارا میزبان «بندر بن ابراهیم الخلیف» وزیر صنایع و معادت عربستان بوده است.

او گفت که در این دیدار همکاری‌های دو کشور در بخش‌های اقتصادی و تجاری و صنعتی و فناوری بررسی شده است.

خبرگزاری «آناتولی» افزوده که دو طرف در حال تلاش برای تنظیم سند راهبردی همکاری در بخش صنایع و فناوری‌های نوین صنعتی و انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

یک روز پیش از آن، آلب ارسلان بیرقدار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از امضای یادداشت تفاهمی برای همکاری در عرصه معادن با عربستان خبر داد.

بیرقدار در گفت و گو با شبکه رسمی TRT Haber گفت که میزبان وزیر سعودی در مقر وزارت انرژی و منابع طبیعی در آنکارا بوده و با وی درباره سرمایه گذاری های متقابل گفت و گو کرده است.

وی افزود که این توافق شامل همکاری در زمینه مواد معدنی حیاتی مورد نیاز در زمینه هایی مانند خودروهای الکتریکی و پنل های خورشیدی است.

وزیر انرژی ترکیه به توجه عربستان به هیدروژن سبز، انرژی بادی و به ویژه پنل های خورشیدی اشاره کرد.

بیرقدار تصریح کرد: کشف گاز طبیعی در دریای سیاه و نفت در منطقه گابار در استان شرناق در رهایی از وابستگی ترکیه به خارج از کشور در زمینه انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا