اقتصادیسیاسی

توافقنامه جامع مشارکت اقتصادی ترکیه و امارات اجرایی می شود

توافقنامه مشارکت اقتصادی ترکیه و امارات فردا پس از پایان مراحل تصویب در هر دو کشور، اجرایی می شود.

میدل ایست نیوز: توافقنامه مشارکت اقتصادی ترکیه و امارات فردا پس از پایان مراحل تصویب در هر دو کشور، اجرایی می شود.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه ای که روز پنجشنبه از سوی وزارت بازرگانی ترکیه منتشر شد، آمده است: روزنامه رسمی امروز مراحل تایید داخلی توافقنامه امضا شده با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در 3 مارس 2023 را منتشر کرد.

این توافقنامه از روز جمعه، اول سپتامبر 2023 در دو کشور اجرایی می شود.

طبق این توافقنامه، 80 درصد از مجموع مواد تعرفه گمرکی که در محدوده ورود به بازار تجارت کالا قرار می گیرند، در چارچوب امتیازات ارائه شده توسط هر دو طرف گنجانده شده است.

طبق بیانیه فوق، ترکیه با این توافق به دستاوردهای قابل توجهی در بسیاری از بخش ها به ویژه در خودرو، وسایل نقلیه تجاری، لوازم خانگی، محصولات پتروشیمی، منسوجات، فرش، کفش، محصولات پلاستیکی، ماشین آلات و وسایل الکترونیکی مختلف که رقابت ترکیه در آنها در سطح جهانی برجسته است، دست یافت.

انتظار می رود این توافقنامه به افزایش تجارت منطقه ای کمک کند و در زنجیره های ارزش جهانی از طریق تولیدات و پروژه های جدیدی که به طور مشترک توسعه خواهند یافت، سهیم باشد.

گفتنی است ترکیه و امارات متحده عربی 3 مارس گذشته در راستای تلاش برای تقویت مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری متقابل، توافق‌نامه شراکت جامع اقتصادی امضا کردند.

این توافق‌نامه به امضای وزیر بازرگانی ترکیه و وزیر مشاور در امور تجارت خارجی امارات رسید.

رئیس جمهور ترکیه ابراز اطمینان کرد که با امضای این قرارداد مبادلات تجاری دو کشور ظرف 5 سال آینده به 25 میلیارد دلار برسد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا