سیاسی

اختلافات در شورای امنیت درباره حضور یونیفل در لبنان

شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل اختلاف میان فرانسه، امریکا و امارات، در رای به تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان (یونیفل) ناکام ماند.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل اختلاف میان فرانسه، امریکا و امارات، در رای به تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان (یونیفل) ناکام ماند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» رویترز به نقل از دیپلمات ها گزارش داد: این رای گیری که قرار بود روز چهارشنبه برای موافقت با تمدید ماموریت یونیفل در لبنان برگزار شود، به دلیل اختلاف بین این سه کشور در مورد آزادی عمل این نیروها به تعویق افتاد.

این اختلاف همزمان با تشدید تنش رسانه ای میان حزب الله لبنان و اسرائیل و ترس از درگیری احتمالی در منطقه است.

به گزارش رویترز، فرانسه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید ماموریت یونیفل برای یک سال دیگر تهیه کرده اما امارات و امریکا می گویند که این قطعنامه ضعیف تر از پیش نویس مربوط به نیروهای سازمان ملل برای آزادی عمل نیروهای یونیفل است.

یک دیپلمات اماراتی که هویت خود را اعلام نکرد به رویترز گفت: آزادی عمل یونیفل در زمانی که تنش ها در منطقه به مراحل خطرناکی می رسد از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت موقت لبنان، نیز گفت که قطعنامه جدید شورای امنیت باید تصریح کند که نیروهای یونیفل با ارتش لبنان هماهنگ می شوند.

نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان تحت عنوان یونیفیل که در سال 1978 تاسیس شد، در مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل به گشت زنی می پردازد.

ماموریت کاری این نیرو سالانه تمدید می شود و قرار است امروز پنج شنبه 31 اوت، ماموریت آن به پایان برسد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا