اجتماعیسیاسی

مصر مقرراتی برای هزینه اقامت اتباع خارجی صادر کرد

مصر تصمیمی را در خصوص دریافت هزینه های اقامت به دلار یا معادل آن و اعطای مهلت به اتباع خارجی مقیم غیرقانونی برای تعیین وضعیت و قانونی شدن اقامت آنها در این کشور صادر کرد.

میدل ایست نیوز: مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر تصمیمی را در خصوص دریافت هزینه های اقامت به دلار یا معادل آن و اعطای مهلت به اتباع خارجی مقیم غیرقانونی برای تعیین وضعیت و قانونی شدن اقامت آنها در این کشور صادر کرد.

به گزارش «آناتولی» کابینه مصر روز پنجشنبه در بیانیه ای تصمیم خود را بدین شرح آورده است: اتباع خارجی برای دریافت حق اقامت گردشگری یا غیرگردشگری باید به اداره کل گذرنامه، مهاجرت و تابعیت مراجعه و مدرکی مبنی بر اینکه هزینه های اقامت، جریمه و صدور کارت اقامت را به دلار یا معادل آن از ارزهای آزاد به جنیه مصر، به یکی از بانک ها یا صرافی های معتبر منتقل کرده اند، ارائه کنند.

بر اساس این تصمیم، اتباع خارجی مقیم غیرقانونی در این کشور باید وضعیت خود را تعیین کرده و اقامت خود را به شرط وجود یک میزبان مصری، قانونی کنند.

کابینه مصر اعلام داشت که مراحل فوق ظرف مدت 3 ماه از تاریخ اجرای این مصوبه، در قبال پرداخت هزینه ها از سوی ساکنان غیرقانونی که معادل هزار دلار است، اجرا می شود.

گفتنی است مصر با مشکلات اقتصادی و کمبود ارز مواجه است و با پیامدهای همه گیری کرونا و پس از آن جنگ روسیه و اوکراین از 24 فوریه 2022 این مشکلات تشدید شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا