اجتماعیخبر اولسیاسی

پیگیری اجرای طرح اربعین توسط السودانی

نخست وزیر عراق ضمن پیگیری اجرای طرح ویژه مراسم زیارت اربعین حسینی، دستوراتی در این خصوص صادر کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق ضمن پیگیری اجرای طرح ویژه مراسم زیارت اربعین حسینی، دستوراتی در این خصوص صادر کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه در مقر فرماندهی عملیات مشترک نشستی مجازی را با استانداران استان های بصره، واسط، بابل، نجف اشرف و کربلای معلی و فرماندهان عملیات و پلیس استان ها برگزار کرد.

السودانی در این نشست در جریان اقدامات اتخاذ شده برای تامین امنیت مسیر زائران از نقاط مختلف عراق به سمت کربلای معلی و تسهیلات ارائه شده در گذرگاه های مرزی و حمایت های لازم برای ایجاد محیطی امن برای زادران و موکب های حسینی در مسیر این مراسم قرار گرفت.

وی همچنین از طریق دوربین های نظارتی استقرار نیروهای امنیتی در حوزه های استحفاظی مختلف را پیگیری و از نیازهای آنان آگاه شد.

نخست وزیر عراق در ادامه و در تکمیل اقداماتی که از سوی نهادهای امنیتی و خدماتی انجام شده، دستوراتی لازم الاجرایی به شرح زیر صادر کرد:

1-بررسی طرح های امنیتی و خدماتی و تحقق میدانی آنها برای اطمینان از اجرای آن ها طبق برنامه.

2-استان هایی که مراسم زیارت اربعین در آنها به پایان رسیده (به عنوان مثال بصره) باید منابع خود را برای تقویت امکانات کربلا به کار بگیرند.

3- استان هایی که گذرگاه های مرزی دارند، باید تقویت و ساماندهی این مرزها، تأمین وسایل نقلیه و همچنین جاده ها و حفاظت از زائران را در اولویت قرار دهند.

4- روان بودن فرآیند ورود زائران و نیز خروج آنان، می بایست تضمین شود.

5- استانداری ها و فرماندهی های امنیتی باید به ایمنی زائرین توجه داشته باشند و تمامی نیروهای راهداری را بسیج کنند تا حوادث رانندگی کاهش یابد.

6- فرماندهی عملیات بغداد باید تلاش های امنیتی و خدماتی خود را بسیج کند، زیرا فردا و روزهای آتی شاهد افزایش تعداد حضور زائران خواهیم بود و اوج آن از 15 تا 19 صفر خواهد بود.

7-فرماندهی عملیات الانبار باید به کنترل صحرا و مرزهای استان کربلای معلی ادامه دهد و در تمامی محورهای این منطقه به فعالیت های پیشگیرانه خود ادامه دهد.

8- فرماندهی عملیات بغداد و سامرا و بخش های محلی آن باید برنامه های مستقل و بررسی شده ای را در رابطه با انبوه زائرانی که پس از پایان سفر اربعین به آنجا (کاظمین و سامرا) خواهند رفت، تدوین کنند.

9- تمامی مقامات مربوطه در مرزها و فرودگاه ها باید اقدامات را سازماندهی کنند.

10- سازمان های امنیتی و اطلاعاتی باید در حالت آماده باش امنیتی بالا قرار گیرند، زیرا تروریسم و ​​گروه های انحرافی منتظر چنین موقعیت هایی هستند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا