سیاسی

امیرعبداللهیان در دیدار با بری: انتخاب رئیس جمهور، در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی لبنان است

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان لبنان گفت که انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان بسیار مهم است و البته این موضوع در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی لبنان است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان لبنان گفت که انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان بسیار مهم است و البته این موضوع در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی لبنان است.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در سفر به لبنان، صبح جمعه با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به نبیه بری، دعوت از وی جهت سفر به تهران را تجدید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سالگرد ربایش امام موسی صدر و تجلیل از نقش محوری و ماندگار او در تحولات سیاسی و مقاومت در لبنان و فلسطین، از تلاش های مستمر نبیه بری در پیگیری سرنوشت امام موسی صدر قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه ای گفت: ارزیابی ما از روند پیشرفت روابط با عربستان مثبت است و این‌ امر علاوه بر روابط دوجانبه بر تحولات منطقه نیز تاثیرات مثبتی دارد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت کلیدی ثبات و امنیت لبنان برای ایران و تمام منطقه گفت: انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان بسیار مهم است و البته این موضوع در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی لبنان است و جمهوری اسلامی ایران از تلاش های شخص جنابعالی بعنوان رئیس پارلمان و جریان های سياسی لبنان برای انتخاب رئیس جمهور حمایت می کند.

وزیر خارجه ایران با تجلیل از نقش برجسته نبیه بری در صحنه سياسی لبنان، تاکید کرد: ما اطمینان داریم که رهبران لبنان بهترین تصمیم را در بهترین زمان خواهند گرفت.

رئیس پارلمان لبنان نیز با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع در این کشور، موضوع ریاست جمهوری است، گفت که تلاش ها برای دستیابی به توافق میان طرفهای لبنانی در این زمینه ادامه دارد.

نبیه بری تاکید کرد در صورت انتخاب رئیس جمهور، لبنان کشور ثروتمندی است و می تواند در بازه زمانی کوتاه از شرایط سخت اقتصادی کنونی خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین علت فشار بر لبنان، هدف قرار دادن مقاومت است، افزود: مقاومت حامی لبنان در مقابل تهدیدات و در کنار ارتش رکن اساسی امنیت لبنان است.

رئیس پارلمان لبنان همچنین از تحولات مثبت در روابط ایران و عربستان اظهار خرسندی کرد و آن را به نفع کل منطقه دانست.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا