خبر اولسیاسی

امریکا ترسیم مرزهای زمینی میان لبنان و اسرائیل را بررسی می‌کند

مشاور رئیس جمهور امریکا گفت که در حال ارزیابی امکان بررسی چارچوبی برای تعیین مرزهای زمینی بین لبنان و اسرائیل است.

میدل ایست نیوز: آموس هوکشتاین، مشاور رئیس جمهور امریکا گفت که در حال ارزیابی امکان بررسی چارچوبی برای تعیین مرزهای زمینی بین لبنان و اسرائیل است.

به گزارش «الجزیره» هوکشتاین گفت که بررسی این موضوع پس از موفقیت در میانجیگری سابق (که وی برای تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل در سال 2022 انجام داد) طبیعی است.

مشاور رئیس جمهور امریکا در پایان سفر دو روزه خود به لبنان و پس از شنیدن نظرات مقامات لبنانی در این زمینه گفت که آراء طرف مقابل را نیز خواهد شنید تا ببیند آیا زمان مناسبی برای این موضوع فرا رسیده است یا خیر.

هوکشتاین همچنین اشاره کرد که از جنوب لبنان بازدید کرده تا از نزدیک خط آبی و مناطق اطراف را ببیند تا در مورد آنچه لازم است اطلاع بیشتری کسب کند.

وی اظهار داشت که دریچه از فرصت ها برای تعیین مرز میان لبنان و اسرائیل وجود دارد.

گفتنی است خط جداکننده کنونی میان لبنان و اسرائیل که به خط آبی معروف است، توسط سازمان ملل در نقطه ای که نیروهای اسرائیلی در سال 2000 از جنوب لبنان عقب نشینی کردند، ترسیم شده است.

خط آبی در بخش زیادی با خط مرزی بین المللی میان لبنان و فلسطین منطبق است و در تعدادی از نقاط مرزی اختلاف وجود دارد؛ بنابراین لبنان در این نقاط محتاطانه عمل می کند.

عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه دولت موقت لبنان، هفته گذشته گفت که تعیین مرزهای زمینی می تواند به این تنش ها پایان دهد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) که روز گذشته ماموریت شان برای یک سال دیگر تمدید شد، میزبان نشست های لبنان، اسرائیل و سازمان ملل متحد در مورد موارد اختلافی بودند که مانع از تعیین مرزهای زمینی می شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا