سیاسی

وزیر خارجه لبنان: خواسته ما در تمدید ماموریت یونیفل نادیده گرفته شد

دولت لبنان اعتراف کرد آنچه را که در قطعنامه شورای امنیت برای تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح (یونیفیل) خواسته بود، به دست نیاورده است.

میدل ایست نیوز: دولت لبنان اعتراف کرد آنچه را که در قطعنامه شورای امنیت برای تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح (یونیفیل) خواسته بود، به دست نیاورده است.

به گزارش «الشرق الاوسط» شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدور قطعنامه تمدید ماموریت یونیفل، درخواست های لبنان برای ارائه اصلاحیه هایی در اختیارات اعطا شده به یونیفل را نادیده گرفت و مأموریت این سازمان را برای یک سال دیگر تمدید و «دسترسی آزاد» به اماکن «مشکوک» از جمله میدان های تیراندازی و تونل های ساخته شده توسط حزب الله در خط آبی (خط مرزی تعیین شده توسط سازمان ملل بین لبنان و اسرائیل) را به یونیفل اعطا کرد.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان روز جمعه در نشستی خبری پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که قطعنامه های سازمان ملل در مورد لبنان الزام آور است و ما آخرین قطعنامه صادر شده توسط شورای امنیت را می پذیریم و به ثبات و صلح در جنوب اهمیت می دهیم.

وی افزود: ما به آنچه می خواستیم نرسیدیم و پیشنهاد ما پذیرفته نشد و با مخالفت کشورها مواجه شد و تنها موافق آن روسیه و چین بودند.

سال گذشته در قطعنامه سازمان ملل، آزادی مطلق برای یونیفل قید شده بود، اما در قطعنامه جدید 2695 اصلاحیه صورت گرفته و آزادی مطلق یونیفل با هماهنگی کشور میزبان اعطا شده است.

بوحبیب توضیح داد که ارتش لبنان تنها با گشت های از پیش هماهنگ شده یونیفل در برخی روستاها همراهی می کند.

دولت لبنان خواستار بازگشت به متن پیش از سال 2022 شده بود که فعالیت یونیفیل را مشروط به همراهی با ارتش لبنان می کرد و نیروهای سیاسی از آن حمایت کردند.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته ماموریت نیروهای حافظ صلح یونیفل در لبنان را به مدت یک سال تمدید کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا