اجتماعیاقتصادی

9.8 میلیارد دلار درآمد گردشگری عربستان ظرف 3 ماه

عربستان در سه ماهه نخست سال جاری با درآمد 9.8 میلیارد دلاری به رشد قابل توجهی در حوزه گردشگری دست یافت.

میدل ایست نیوز: عربستان در سه ماهه نخست سال جاری با درآمد 9.8 میلیارد دلاری به رشد قابل توجهی در حوزه گردشگری دست یافت.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت گردشگری عربستان روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در سه ماهه نخست سال 2023 مازاد بالایی در تراز پرداخت ها در حوزه سفر به دست آورده که بالغ بر 6 میلیارد دلار است.

این مازاد در سه ماهه نخست سال جاری، در نتیجه رشد چشمگیر 225 درصدی درآمدهای گردشگری نسبت به سه ماهه نخست سال 2022 بود.

عربستان سعودی به تازگی 16 پله در شاخص درآمد گردشگری بین المللی پیشرفت کرد و در سال 2022 به رتبه 11 جهان در این حوزه دست یافت.

گفتنی است که وزارت گردشگری عربستان به تلاش های خود برای توسعه این بخش و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی برای دستیابی به اهداف خود و چشم انداز 2023 این کشور ادامه می دهد.

گزارش سازمان جهانی گردشگری در ماه مه نشان می دهد که عربستان جهش بزرگی در میان کشورهای جذب کننده گردشگر نسبت به سال های قبل داشته است و با رشد 64 درصدی طی سه ماهه نخست سال 2023 در رتبه دوم قرار گرفت.

عربستان در سال 2022 نیز با 12 رتبه افزایش در جایگاه 13 بیشترین جذب گردشگر جهان جای گرفته بود. در سال 2019، رتبه این کشور 27 در جهان بود.

همچنین عربستان به لحاظ درآمد از گردشگری در سال 2022 در مقایسه با 2019 با 16 رتبه افزایش در رتبه 11 جهان جای گرفت.

در این راستا، «احمد الخطیب»، وزیر گردشگری عربستان تاکید کرد که موفقیت های این کشور در زمینه های گوناگون در نتیجه اجرای برنامه های مربوط به تحکیم جایگاه کشور در نقشه گردشگری جهان و افزایش سهم آن در تولید ناخالص داخلی بر اساس چشم انداز سال 2030 است.

الخطیب افزود که نوسازی روند صدور ویزا و تسهیل اقدامات برخورداری از آن و تنوع گزینه ها و مقاصد گردشگری از دلایل این موفقیت بوده است.

وی تاکید کرد که وزارت گردشگری به تلاش های خود برای همکاری با تمام شرکای حاضر در بخش خصوصی و دولتی با هدف تحقق چشم اندازهای رهبری عربستان ادامه خواهد داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا