سیاسی

ورود 40 هزار زائر اربعین به عراق از طریق گذرگاه حاج عمران

گذرگاه مرزی حاج عمران (تمرچین) اعلام کرد که 40 هزار زائر ایرانی برای شرکت در اربعین از طریق این گذرگاه در اقلیم کردستان وارد عراق شدند.

میدل ایست نیوز: گذرگاه مرزی حاج عمران (تمرچین) اعلام کرد که 40 هزار زائر ایرانی برای شرکت در اربعین از طریق این گذرگاه در اقلیم کردستان وارد عراق شدند.

به گزارش رووداو، سیروان حسین، سخنگوی این گذرگاه مرزی اقلیم کردستان عراق گفت که کمیته هایی برای تسهیل استقبال از زائران و انتقال آنها به کربلا تشکیل شده است.

مسعود باتیلی، مدیرکل گذرگاه مرزی حاج عمران تاکید کرد که استقبال از زائران از طریق 4 ایستگاه حاج عمران، نمایشگاه بین المللی اربیل، کانی ماران و شیراوه ادامه دارد.

وی توضیح داد که تیم هایی در این ایستگاه ها برای خدمت به زائران وجود دارد و اتوبوس هایی برای انتقال زائران و خودروهای اورژانس برای پاسخ به موارد اورژانسی تدارک دیده شده است.

باتیلی افزود که اعلام کردیم آماده استقبال از حدود 500 هزار زائر هستیم و بر این اساس، تیم ها افزایش یافت و امکان تسهیل اقدامات ورود 55 زائر در یک دقیقه وجود دارد و می توان از 50 هزار زائر در روز استقبال کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 6 الی 7 هزار زائر در روز از گذرگاه مرزی حاج عمران وارد خاک عراق می شوند، اشاره کرد که تاکنون حدود 40 هزار زائر از طریق این گذرگاه وارد عراق شدند.

مدیر گذرگاه مرزی حاج عمران تصریح کرد که مقدمات لازم برای بازگشت زائران پس از 6 سپتامبر فراهم شده است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا