اجتماعیاقتصادی

اربیل عراق با نشویل امریکا خواهرخوانده می‌شود

یک هیئت از اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق فردا یکشنبه برای انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با شهر نشویل در امریکا به این کشور می رود.

میدل ایست نیوز: یک هیئت از اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق فردا یکشنبه برای انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با شهر نشویل در امریکا به این کشور می رود.

به گزارش شفق نیوز، احمد خوشناو، استانداری اربیل گفت که یک هیئت از اربیل با هدف امضای قرارداد خواهر خواندگی با شهر نشویل به امریکا می رود.

وی ابراز امیدواری کرد این قرارداد به نفع توسعه روابط فیمابین باشد زیرا بسیار در توسعه ارتباط میان ملت ها و دولت ها مهم است.

خوشناو افزود که ما افتخار می کنیم که اربیل نخستین شهر در سطح خاورمیانه است که قرارداد خواهر خواندگی با شهر نشویل امضا می کند.

در ماه ژوئیه گذشته، شورای شهر نشویل، در ایالت تنسی امریکا، با خواهرخوانده شدن این شهر با شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق موافقت کرد.

نشویل به «کردستان کوچک» شهرت دارد؛ چراکه که بیشترین جمعیت کرد در امریکا، در این شهر زندگی می کنند و به گفته شهردار نشویل، تعداد آنها به 25 هزار نفر می رسد.

بیان سامی عبدالرحمن، نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در امریکا روز جمعه در توییتی نوشت: شورای شهر نشویل، شب گذشته به اتفاق آرا، طرح تبدیل اربیل به دهمین خواهرخوانده خود را تصویب کرد.

با این تصمیم، اربیل تنها شهر خواهرخوانده نشویل در خاورمیانه خواهد بود و روابط و همکاری دو شهر به خصوص در زمینه های آموزشی و فرهنگی تقویت خواهد شد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا