اقتصادیخبر اولسیاسی

سنگ بنای پروژه اتصال راه آهن شلمچه – بصره نهاده شد + تصاویر

نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور ایران سنگ بنای پروژه اتصال راه آهن شلمچه – بصره را بنا نهادند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق سنگ بنای پروژه اتصال راه آهن شلمچه – بصره را بنا نهاد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، این مراسم در گذرگاه مرزی شلمچه و با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق تاکید شده است که این پروژه برای انتقال مسافران و زائران عتبات مقدسه میان جمهور عراق و جمهوری اسلامی ایران است.

پیش از این معاون اول رئیس‌جمهور ایران پروژه راه‌آهن شلمچه – بصره را طرحی راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند.

روز جمعه دفتر نخست وزیری عراق، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از تاکید وزارت حمل و نقل عراق و استانداری بصره بر تکمیل مراحل مقرر در قطعنامه شماره 23333 کابینه مربوط به اجرای پروژه راه آهن بصره – شلمچه، روز شنبه، اجرای این پروژه حیاتی برای جابجایی مسافران و زائران بین عراق و ایران آغاز می شود.

در این بیانیه آمده است: این طرح، یکی از پروژه های مهم حمل و نقل در منطقه است و کمک موثری به انتقال مسافران و زائران از کشورهای آسیای مرکزی به سمت عراق خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید: این پروژه مقدمه ای برای پروژه های استراتژیک حمل و نقل است که عراق و کشورهای همسایه را به هم پیوند می دهد. دولت عراق در حال اقدام برای اجرای این پروژه است که سالیان متمادی در چارچوب بررسی و تحقیق راکد مانده بود.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا