اجتماعیاقتصادی

مقام مصری: در پی ارائه تعریف تازه‌ای از گردشگری در سطح جهان هستیم

یک مقام ارشد وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر خبر داد که این کشور در حال اجرای پروژه‌هایی در بخش گردشگری است که تعریف تازه‌ای از گردشگری در سطح جهان ارائه می‌کند.

میدل ایست نیوز: یک مقام ارشد وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر خبر داد که این کشور در حال اجرای پروژه‌هایی در بخش گردشگری است که تعریف تازه‌ای از گردشگری در سطح جهان ارائه می‌کند.

به گزارش «الشروق»، «مجدی شاکر» رئیس بخش آثار باستانی وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اعلام این خبر گفت که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های گردشگری در حال اجرا که رو به انتهاست، پروژه «مسیر خاندان مقدس» و نیز پروژه «کاترین مقدس» که ابعاد گوناگون گردشگری معنوی و زیست‌محیطی و درمانی را در خود جمع کرده است.

وی افزود که یک پروژه مهم دیگر مزارهای اهل بیت پیامبر است و افزود که دولت در این باره رویکرد بسیار خوبی را پیش گرفته و بهترین شاهد آن حضور رئیس جمهور مصر در مراسم افتتاح بارگاه سیده نفیسه با حضور سلطان طایفه بهره اسماعیلی است.

به گفته شاکر، حضور رئیس جمهور در این مراسم نشان داد که ترمیم آثار تاریخی در کشور بر اساس ملاحظات دینی و عقایدی انجام نمی‌شود و مصر در پی استفاده درست از صنعت گردشگری است.

وی پروژه نوسازی و احیای قاهره تاریخی را پروژه‌ای بسیار مهم خواند و افزود که بخش قدیمی قاهره در حال فرسودگی و نابوده بود و دولت در زمان مناسب تصمیم مناسب را گرفت.

منبع
الشروق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا