سیاسی

نبیه بری: تکلیف رئیس جمهور باید در ماه جاری تعیین شود

رئیس مجلس نمایندگان لبنان ابراز امیدواری کرد که ماه سپتامبر شاهد تعیین تکلیف پرونده انتخاب رئیس جمهور در این کشور باشد.

میدل ایست نیوز: رئیس مجلس نمایندگان لبنان ابراز امیدواری کرد که ماه سپتامبر شاهد تعیین تکلیف پرونده انتخاب رئیس جمهور در این کشور باشد.

به گزارش «القدس العربی»، «نبیه بری» در مصاحبه‌ای گفت که 7 روز فرصت مذاکره به نیروهای سیاسی داده شده و بعد از آن نتیجه مذاکرات هرچه باشد جلسات مجلس را به صورت پیاپی تا انتخاب رئیس جمهور برگزار می‌کند.

وی گفت که مذاکرات 7 روزه‌ای که به آن فراخوانده شاهد دو دوره مذاکره در هر روز خواهد بود و تنها موضوع مذاکرات هم انتخاب رئیس جمهور و نه هیچ چیز دیگر است.

بری تأکید کرد که از همه بدون استثنا برای شرکت در این مذاکرات دعوت شده و افزود که می‌دانیم مجلس به دو جناح تقسیم می‌شود که یکی می‌خواهد اول مذاکره بعد انتخاب رئیس جمهور انجام شود و دیگری می‌خواهد اول رئیس جمهور انتخاب شود بعد مذاکره صورت گیرد و افزود که مذاکرات 7 روزه خواست هر دو جناح را برآورده می‌کند.

وی گفت که بعد از 7 روز مذاکره یا درباره یک نامزد به توافق می رسیم که خیلی عالی است یا درباره دو یا چند نامزد به توافق می‌رسیم که آن وقت به مجلس می‌رویم و آن قدر رأی می‌گیریم تا یکی از نامزدها رأی بیاورد.

رئیس مجلس لبنان گفت که باید در ماه سپتامبر این پرونده را بست و این مسئولیت همه نیروهای سیاسی است.

نبیه بری در اواخر اوت پیشنهاد مذاکرات 7 روزه را مطرح کرد که این پیشنهاد با واکنش منفی برخی گروه‌ها از جمله کتائب و القوات مواجه شده است.

لبنان از 31 اکتبر گذشته بدون رئیس جمهور و بدون دولت دارای اختیارات اداره می‌شود. این در حالی است که این کشور با مشکلات سخت اقتصادی مواجه است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا