اقتصادیسیاسی

اردوغان در دیدار پوتین: قصد مبادله تجاری با استفاده از پول محلی را داریم

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با همتای روس خود با اشاره به حجم مبادله تجاری صد میلیارد دلاری میان دو کشور، گفت که قصد مبادله تجاری با استفاده از پول محلی را داریم.

میدل ایست نیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سوچی دیدار و درباره توافقنامه صادرات غلات، مسائل مرتبط با انرژی، وضعیت اوکراین و سوریه رایزنی کردند.

به گزارش روسیا الیوم، پوتین با اشاره به اینکه روابط دو کشور در بخش های کشاورزی و اقتصاد متنوع است و دو طرف به مذاکرات درخصوص مرکز گاز ترکیه ادامه خواهند داد تا وضعیت بازار باثبات تر باشد، گفت که چشم اندازهای خوبی برای همکاری دوجانبه در بخش های کشاورزی و معادن داریم.

پوتین با بیان اینکه ترکیه پس از آنکه سوخت هسته ای وارد نیروگاه اکویو شده، وارد عصر هسته ای شده، گفت که بیش از 25 هزار نفر در این نیروگاه فعالیت می کنند.

رئیس جمهور روسیه گفت که طبیعتا بحران اوکراین را بررسی خواهیم کرد و می دانم که مساله توافقنامه صادرات غلات مطرح خواهد شد.

پوتین گفت که کارهای بسیاری در سوریه کرده ایم و می دانیم که این مساله حساسی برای ترکیه است و ما سنگ بنا را در این خصوص گذاشته ایم.

از طرفی دیگر اردوغان گفت که روابط بین روسیه و ترکیه در بخش های مختلف به ویژه تجاری وجود دارد و مبادله تجاری بین دو کشور به سطح صد میلیارد دلار رسیده است.

اردوغان با اشاره به اینکه قصد مبادله تجاری با استفاده از پول محلی را داریم، گفت که کار در نیروگاه هسته ای در جریان است و امیدواریم این گام اساسی در تعمیق روابط بین دو کشور باشد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه اقدام به گسترش همکاری در حوزه گاز طبیعی خواهیم کرد، گفت که با یکدیگر در حوزه محیط زیست و اطفای حریق در جنگل ها همکاری می کنیم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا