سیاسی

رئیسی: ایران و عربستان دو کشور تأثیرگذار در منطقه هستند

 رئیس جمهور ایران با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور ایران با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد.

بر اساس بیانیه رسمی ریاست جمهوری ایران، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در آستانه عزیمت به ریاض با رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

ابراهیم رئیسی در این دیدار با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.

رئیسی گفت: ‌همکاری ایران و عربستان و افزایش همکاری کشورهای منطقه در ابعاد دو جانبه و چندجانبه و در زمینه مسائل جهان اسلام در دو سطح دولتی و مردمی موجب اعتلای جایگاه کشورهای منطقه در معادلات منطقه‌ای و جهانی شده و زمینه مداخلات خارجی را محدود خواهد کرد.

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان روز گذشته طی اظهاراتی  با اشاره به ملاقات خود با وزیر امور خارجه ایران پیش از شروع فعالیت رسمی خود در عربستان گفت: من در آستانه عزیمت به ریاض با وزیر محترم امور خارجه ملاقات و توصیه های ایشان را مبنی بر توسعه و تحکیم مناسبات با عربستان را دریافت کردم. ما امیدواریم بتوانیم در چارچوب اصل همسایگی که مورد توجه آیت الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور است این مناسبات را پیش ببریم.

وی ادامه داد: ما در ابتدای راه هستیم، ما در ۱۰ مارس روابط خود را آغاز کردیم و شش ماه پرتلاش را پشت سر گذاشتیم و توانستیم سازمان و ساختاربندی کار با یکدیگر را پیش ببریم. در شش ماه گذشته سفارت‌خانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور را افتتاح کردیم، تبادل کادر دیپلماتیک انجام شده، اعلام رسمی روابط صورت گرفته، وزاری خارجه دو کشور در پایتخت های یکدیگر با هم دیدار کرده و گام بعدی که تبادل سفرا است هم ان‌شاالله انجام خواهد شد.

منبع
ریاست جمهوری ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا