سیاسی

رئیس جمهور عراق: بهبود روابط ایران و عربستان گام مهمی در مسیر امنیت و ثبات است

رئیس جمهور عراق بهبود روابط ایران و عربستان را گام مهمی در مسیر امنیت و ثبات دانست و از شرکت‌های چینی خواست که نقش بیشتری در بازسازی عراق بر عهده بگیرند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق بهبود روابط ایران و عربستان را گام مهمی در مسیر امنیت و ثبات دانست و از شرکت‌های چینی خواست که نقش بیشتری در بازسازی عراق بر عهده بگیرند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق، که امروز (سه شنبه 5 سپتامبر) منتشر شده، «عبداللطیف رشید» در مصاحبه با خبرگزاری «شینخوا» ی چین گفت که عراق مدتی طولانی گرفتار تروریسم بوده و از جامعه جهانی خواست که برای ادامه روند مبارزه با تروریسم همکاری کند.

وی گفت که نزدیک شدن ایران و عربستان گامی سازنده در مسیر امنیت و ثبات و صلح است و تلاش‌های عراق و چین در این باره شایسته تقدیر است.

رشید ادامه داد که عراق نیازمند حمایت جامعه جهانی و مشارکت شرکت‌های بزرگ برای سازندگی و بازسازی و نوسازی زیرساخت‌ها و برق و آب و انرژی و دیگر خدمات است و افزود که عراق نیازمند جاده و سد و راه‌آهن و دیگر مسائل زیربنایی است که شرکت‌های چنینی می‌توانند از عراق در این عرصه حمایت کنند.

وی افزود که روابط عراق و چین در شرایط خوبی است و از تلاش شرکت‌های چینی و دیگر شرکت‌ها در روند بازسازی عراق قدردانی کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین از برگزاری کنفرانس‌های مربوط به محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی استقبال کرد و گفت که مسائل زیست‌محیطی بر آینده بشر تأثیر می‌گذارد.

رشید ابتکار عمل تمدن جهانی رئیس جمهور چین را ابتکار عملی مهم دانست و بر ضرورت همکاری و هماهنگی برای احیای تمدن‌های کهن در بخش فرهنگی و علمی تأکید کرد.

منبع
دفتر رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا