سیاسی

مذاکرات سران اسرائیل، یونان و قبرس درباره صادرات گاز

نخست وزیر اسرائیل، نخست وزیر یونان و رئیس جمهور قبرس درباره صادرات گاز، همکاری امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نیکوس کریستو دولیدس، رئیس جمهور قبرس و کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در قبرس دیدار کردند.

به گزارش آناتولی، سه طرف در این دیدار درباره صادرات گاز، همکاری امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم و آتش سوزی ناشی از تغییرات اقلیمی گفت وگو کردند.

دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو در این دیدار سه جانبه درباره احتمالاتی که باید به زودی درخصوص چگونگی صادرات گاز اسرائیل تصمیم گیری شود، رایزنی کرده است.

وی گفت که قبرس نیز باید همان تصمیمات را اتخاذ کند، ما به امکان همکاری در این زمینه می نگریم، معتقدم این تصمیمات طی 3 الی 6 ماه آینده و شاید زودتر اتخاذ خواهد شد.

نخست وزیر اسرائیل درباره همکاری در زمینه اتصال برق گفت که متصل کننده برق وجود دارد که اکنون برای انتقال زمینی از یونان به قبرس ساماندهی می شود، مایلیم به صورت واضح به اسرائیل متصل شود تا بتوانیم به صورت ایده آل از برق استفاده کنیم، اکنون درباره چگونگی این فرآیند سخن گفتیم.

وی اشاره کرد که درباره چگونگی همکاری سه جانبه در زمینه مبارزه با آتش سوزی ناشی از تغییرات اقلیمی نیز رایزنی کردیم.

نتانیاهو گفت که اکنون نمونه هایی از همکاری بین اسرائیل و قبرس و اسرائیل و یونان در زمینه مبارزه با تروریسم داریم و نیروهای ما برای توقف تروریسم مورد حمایت ایران همکاری کرده اند.

وی درباره احتمال گسترش عادی سازی روابط با اسرائیل و اینکه شامل عادی سازی روابط با عربستان شود نیز سخن گفت.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا