سیاسی

گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس و بلینکن درباره تحولات فلسطین و اقدامات اسرائیل

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه امریکا خواستار برقراری روابط عادی میان امریکا و فلسطین و حمایت واشنگتن از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

میدل ایست نیوز: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه امریکا خواستار برقراری روابط عادی میان امریکا و فلسطین و حمایت واشنگتن از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

به گزارش «آناتولی»، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب با دریافت تماس تلفنی از جانب «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، تازه‌ترین تحولات سرزمین‌های فلسطین و روابط امریکا و فلسطین و بازگشایی کنسولگری امریکا در بیت‌المقدس را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر عباس، وی در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد که اقدامات اسرائیل و شهرک‌نشینان مصداق تروریسم است و موجب تضعیف راه حل دو کشوری و نابودی همه فرصت‌های صلح در منطقه می‌شود.

او از دولت امریکا خواست که از تلاش‌های فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل و پایان یافتن همه تحریم‌های امریکا علیه فلسطینیان حمایت کند.

وی همچنین خواستار برقراری روابط عادی میان فلسطین و دولت امریکا از جمله بازگشایی کنسولگیری امریکا در قدس و دفتر نمایندگی فلسطین در واشنگتن شد.

عباس همچنین بر ضرورت ملزم ساختن اسرائیل به توقف اقدامات خصمانه‌اش علیه فلسطینیان و اقدامات یکجانبه و وادار کردن آن به توافقات امضاشده و رفتن به سمت حل سیاسی مسائل تأکید کرد.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا