سیاسی

توافق ترکیه و یونان درباره طرح ابتکار عمل‌های تازه برای حل اختلافات

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که با يونان درباره مطرح کردن ابتکار عمل‌های تازه برای حل اختلافات دو کشور به توافق رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که با يونان درباره مطرح کردن ابتکار عمل‌های تازه برای حل اختلافات دو کشور به توافق رسیده است.

به گزارش «آناتولی» هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یورگس ارابیترتیس» وزیر خارجه یونان در آنکارا، بر آمادگی کشورش برای ادامه گفت‌وگوها با یونان بدون هیچ پیش‌شرطی و تقویت روابط دوجانبه بر اساس منافع مشترک در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

فیدان تأکید کرد که دو کشور می‌توانند بر اساس قوانین بین‌المللی و با احترام به حقوق و منافع مشترک اختلافاتشان را حل کنند.

وی افزود که در مذاکرات با همتای یونانی خود اختلافات دوجانبه در دریای اژه و شرق مدیترانه را بررسی کرده و گفت: درباره دریای اژه با یکدیگر اختلافاتی داریم و توافق کردیم که ابتکارهای عمل تازه‌ای برای حل اختلافات مطرح کنیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به موضوع پناهجویان در دریای اژه گفت که این موضوعی نیست که بر سر آن رقابت داشته باشیم و باید در این باره همکاری کنیم.

وی افزود که احیای کانال‌های ارتباطی میان ترکیه و یونان تحولی مثبت است و از ملت و دولت یونان بابت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه ماه فوریه گذشته قدردانی کرد و از دیدار رئیس جمهور ترکیه با نخست‌وزیر یونان در ماه جاری در نیویوک خبر داد.

وزیر خارجه یونان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که در مذاکرات خود با همتای ترکیه‌ای نقشه راهی در 3 مرحله شامل مذاکرات سیاسی و اعتمادسازی را بررسی کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا