اقتصادی

1.25 تریلیون دلار؛ ارزش کل پروژه‌های ساخت و ساز عربستان از سال 2016

ارزش کل پروژه های ملکی و زیربنایی در عربستان از زمان طرح تحول ملی در سال 2016، به حدود 1.25 تریلیون دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز: ارزش کل پروژه های ملکی و زیربنایی در عربستان از زمان طرح تحول ملی در سال 2016، به حدود 1.25 تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش الشرق و براساس گزارش نایت فرانک، شرکت سرمایه گذاری جهانی ملک، ارزش پروژه های پشتیبان در عربستان نیز به 250 میلیارد دلار رسیده است.

فیصل دورانی، رئیس بخش پژوهش های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت نایت فرانک، گفت که پروژه های توسعه بخش املاک در عربستان که بزرگترین پروژه ها در جهان به شمار می رود با نزدیک شدن به موعد نهایی چشم انداز 2030، بیشتر سرعت می گیرد.

وی افزود که واحدهای مسکونی برنامه ریزی شده برای ساخت با افزایش 30 درصدی به 660 هزار واحد در 12 ماه گذشته رسیده است.

براساس گزارش مذکور، منطقه غربی عربستان، بخش اساسی چشم انداز 2030 است و انتظار می رود پروژه هایی ملکی به ارزش 687 میلیارد دلار تا پایان دهه کنونی در آن اجرا شود.

بارزترین پروژه های عربستان از جمله شهر نیوم که ارزش آن به 500 میلیارد دلار می رسد علاوه بر سایر پروژه ها از جمله تروجینا که قرار است میزبان بازی های آسیایی در سال 2030 باشد و جزیره سنداله در این منطقه قرار دارند.

ریاض نیز دومین منطقه در عربستان از لحاظ تمرکز پروژه ها است و قرار است به یک مرکز تجاری و مالی برای عربستان تبدیل شود.

ریاض 18 درصد از کل پروژه های ملک و توسعه که در حال اجرا است را در خود جای داده و شامل طرحی برای ساخت بیش از 241 هزار منزل در سال 2023 است.

علاوه بر پروژه های ساخت و ساز، تمرکز فزاینده ای نیز بر پروژه های تفریحی وجود دارد که شامل شهرک ساحلی و تفریحی القدیه در جده به ارزش 266 میلیون دلار و بلوار ورزشی به ارزش 500 میلیون دلار علاوه بر تبدیل ریاض به شهر سبز از طریق کاشت 7.5 میلیون درخت است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا