خبر اولسیاسی

دیدار هیئتی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ایران با نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق میزبان هیئتی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه از رسانه های مختلف جمهوری اسلامی ایران بود.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز جمعه میزبان هیئتی از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه از رسانه های مختلف جمهوری اسلامی ایران بود.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، السودانی ضمن استقبال و خوشامدگویی به هیئت ایرانی، روابط تاریخی و مستحکم دو کشور همسایه و پیوندهای دینی و اجتماعی بین دو کشور که روابط برادرانه دو ملت عراق و ایران را تقویت می کند، تحسین کرد.

نخست وزیر عراق بر نقش پیشگام و محوری عراق در منطقه و پیروی عراق از سیاست تقریب دیدگاه های منطقه ای در تلاش برای تقویت امنیت و ثبات علاوه بر رویکرد دولت در ایجاد شراکت های اقتصادی یکپارچه با کشورهای منطقه و جهان تاکید و بیان کرد که روابط تاریخی بین کشورهای منطقه می تواند کلیدی برای ثبات ملت ها و شکوفایی آنها باشد.

از طرفی دیگر هیئت ایرانی نیز از حسن استقبال السودانی تقدیر و تلاش های دولت و ملت عراق در میزبانی میلیون ها زائر ایرانی و خارجی را تحسین کرد.

این هیئت بر ساماندهی گسترده زیارت اربعین امام حسین در سال جاری که نشان دهنده اهتمام سطح بالا نسبت به این مناسبت بزرگ در دل و جان مسلمانان است، تاکید کرد.

روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ایران به اهمیت ارتباط و هماهنگی رسانه ای بین دو کشور در قبال مسائل مختلف که منافع متقابل دو کشور و ملت را تقویت می کند، اشاره کردند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا