اجتماعی

افزایش آمار قربانیان زمین‌لرزه مراکش به 2012 کشته

آمار رسمی قربانیان زمین‌لرزه جمعه شب در مراکش به 2012 کشته و 2059 زخمی رسید و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن افراد از زیر آوار و دسترسی امدادرسانان به مناطق صعب‌العبور ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: آمار رسمی قربانیان زمین‌لرزه جمعه شب در مراکش به 2012 کشته و 2059 زخمی رسید و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن افراد از زیر آوار و دسترسی امدادرسانان به مناطق صعب‌العبور ادامه دارد.

به گزارش «الجزیره»، تلویزیون رسمی مراکش با اعلام آمار جدید تأکید کرد که 1404 تن از مجروحان در وضعیت خطرناک هستند.

منابع مراکشی تأکید کردند که اکثر قربانیان در مناطق کوهستانی بوده‌اند و در نتیجه دسترسی به این مناطق بسیار دشوار است.

«عبداللطیف وهبی» وزیر دادگستری مراکش در این باره گفت که برخی روستاها در منطقه تارودانت در نزدیکی مرکز زمین‌لرزه کاملا ناپدید شده‌اند و افزود که شاهد تخریب گسترده جاده‌های منتهی به این منطقه هستیم و این روند امدادرسانی را دشوار کرده است.

شبکه های اجتماعی مراکش تصاویری از وضعیت اورژانسی در بیمارستان‌های این کشور منتشر کرده‌اند. سازمان بهداشت جهانی نیز تأکید کرده که بیش از 300 هزار نفر در این حادثه زخمی شده‌اند.

بانک جهانی نیز بر حمایت کامل خود از مراکش و رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه تأکید کرد.

ملک محمد ششم، پادشاه مراکش دستور 3 روز عزای عمومی را در سراسر کشور صادر و دولت را ملزم کرده که کمیته‌ای وزارتی برای برنامه‌ریزی به منظور بازسازی خانه‌های ویران‌شده تشکیل دهد.

وی همچنین دستور رسیدگی فوری به افراد بی‌خانمان بر اثر زمین‌لرزه را داد و مرکز خیریه محمد پنجم را به حالت آماده‌باش کامل برای کمک به آسیب دیدگان درآورد.

مرکز ملی ژئوفیزیک مراکش شدت زمین‌لرزه را 7.2 ریشتر اعلام کرد، اما نهاد زلزله‌نگاری امریکا شدت زمین‌لرزه را 6.8 ریشتر اعلام کرده است.

رئیس مرکز ملی ژئوفیزیک مراکش گفت که این شدیدترین زمین‌لرزه  ای است که در یک قرن گذشته در این کشور رخ داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا