اجتماعیسیاسی

نامه تسلیت رشید به پادشاه مراکش

رئیس جمهور عراق در پی حادثه زمین لرزه در مراکش، پیام تسلیتی به پادشاه این کشور ارسال کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز یکشنبه و در پی حادثه زمین لرزه در مراکش، پیام تسلیتی به محمد ششم، پادشاه این کشور ارسال کرد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید در این نامه نوشته است: با نهایت تاسف و تاثر، اخبار مربوط به زمین لرزه ای که تعدادی از شهرهای مراکش را لرزاند و منجر به کشته شدن شمار زیادی از مردم شد را دنبال کردیم.

وی افزوده است: تسلیت صمیمانه خود را به شما و خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان عرض می‌کنیم و برای مجروحان آروزی شفای عاجل داریم.

آمار رسمی قربانیان زمین‌لرزه جمعه شب در مراکش به 2012 کشته و 2059 زخمی رسید و تلاش‌ها برای بیرون کشیدن افراد از زیر آوار و دسترسی امدادرسانان به مناطق صعب‌العبور ادامه دارد.

مرکز ملی پژوهش علمی در رباط شدت این زمین‌لرزه را 7 ریشتر اعلام کرده است و مرکز ملی ژئوفیزیک این کشور آن را شدیدترین زمین‌لرزه در یک قرن گذشته دانسته است.

این مرکز افزوده است که این زمین‌لرزه در ساعت 23 به وقت محلی در استان حوز در جنوب مراکش در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.

شهر مراکش نزدیک‌ترین شهر بزرگ به مرکز زمین‌لرزه بوده که بسیاری از خانه‌های منطقه پرجمعیت تاریخی شهر ویران شده است. همچنین تصاویری از تخریب‌های بزرگ در دیواره تاریخی شهر که به قرون وسطی مربوط می‌شود منتشر شده است.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا