سیاسی

اسرائیل از مذاکره با فلسطینیان درباره عادی سازی روابط با عربستان خبر داد

رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل گفت که به طور مفصل با فلسطینی ها درخصوص عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان گفت و گو کرده است.

میدل ایست نیوز: تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل روز دوشنبه در کنفرانس سالانه آکادمی سیاست مبارزه با تروریسم در دانشگاه رایخمان گفت که به طور مفصل با فلسطینی ها درخصوص عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان گفت و گو کرده است.

به گزارش «العربی الجدید» هنگبی گفت که برای نخستین بار پس از توافق کمپ دیوید، گفت و گوی ما با فلسطینی ها ثمربخش بود.

وی افزود: درخواست ما از آنان (هر فرد فلسطینی) از دست ندادن این فرصت و شرکت در این گفت و گو و پیروزی آن و همچنین استفاده از آن است. ما قویا از حضور فلسطینی ها در این توافق (عادی سازی روابط با اسرائیل) به استثنای اقداماتی که به امنیت اسرائیل آسیب می زند، حمایت می کنیم.

هنگبی ادامه داد: در هفته ها و روزهای گذشته امریکایی ها اعلام کردند که این فرصت ها بعید نیست. ارزیابی ما این است که مسائلی وجود دارد که نشان دهنده پیشرفت توافقات است.

اخیرا گزارش های مطبوعاتی مدعی شده که پیشرفت چشمگیری در ارتباطات میان امریکا، عربستان و اسرائیل روی داده و ممکن است توافقی میان طرف ها تا پایان سال جاری امضا شود.

یک مقام بلندپایه سیاسی به کانال 13 اسرائیل اعلام کرد که درخواست های هیئت فلسطینی اعزامی به ریاض در هفته گذشته، توقف شهرک سازی در کرانه باختری، افتتاح کنسولگری عربستان و موضوع الحاق به منطقه ج است.

طبق اظهارات این مقام، درخواست های فلسطین پذیرفته نشده اما اسرائیل می داند که باید در این زمینه امتیازاتی بدهد.

روز جمعه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفت که سران امریکا، اسرائیل و عربستان، پیشنهادهایی را پیرامون روند عادی سازی روابط مطرح کردند اما هنوز باید کارهای بیشتری انجام داد.

وی در پاسخ به روزنامه نگاران گفت که عناصر بسیاری درخصوص روند عادی سازی روابط مطرح است، ما چارچوب کاری و بندهایی آماده برای امضا نداریم، و هنوز کارهایی است که باید انجام دهیم.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا