اجتماعیسیاسی

ایجاد پل امدادی هوایی به مراکش توسط عربستان

پادشاه و ولیعهد عربستان دستور ایجاد یک پل هوایی برای ارائه کمک های گوناگون امدادی جهت یاری رسانی به آسیب دیدگان از زمین لرزه در مراکش را دادند.

میدل ایست نیوز: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان، و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، دستور ایجاد یک پل هوایی برای ارائه کمک های گوناگون امدادی جهت یاری رسانی به آسیب دیدگان از زمین لرزه در مراکش را دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) پادشاه و ولیعهد عربستان مرکز امدادی و امور بشردوستانه ملک سلمان را مکلف به ایجاد پلی هوایی برای ارائه کمک های گوناگون جهت کاهش بار پیامدهای زمین لرزه برای مردم مراکش کردند.

طبق اعلام این خبرگزاری، عربستان یک تیم امداد و نجات از اداره کل دفاع شهری و تیم هایی از هلال احمر برای مشارکت در فعالیت های امدادی و بشردوستانه به مراکش اعزام خواهد کرد.

وزارت کشور مراکش یکشنبه شب از افزایش آمار قربانیان زمین‌لرزه در این کشور به 2 هزار و 122 کشته و 2 هزار و 421 زخمی خبر داد.

مرکز ملی پژوهش علمی در رباط شدت این زمین‌لرزه را 7 ریشتر اعلام کرده است و مرکز ملی ژئوفیزیک این کشور آن را شدیدترین زمین‌لرزه در یک قرن گذشته دانسته است.

این مرکز افزوده است که این زمین‌لرزه در ساعت 23 به وقت محلی در استان حوز در جنوب مراکش در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.

شهر مراکش نزدیک‌ترین شهر بزرگ به مرکز زمین‌لرزه بوده که بسیاری از خانه‌های منطقه پرجمعیت تاریخی شهر ویران شده است. همچنین تصاویری از تخریب‌های بزرگ در دیواره تاریخی شهر که به قرون وسطی مربوط می‌شود منتشر شده است.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا