سیاسی

تجهیز عربستان به سامانه ضد پهپادی «گوست» ترکیه

شرکت صنایع دفاعی «اسر تکنولوژی» ترکیه قصد تجهیز عربستان به سامانه ضد پهپادی «گوست» را دارد.

میدل ایست نیوز: شرکت صنایع دفاعی «اسر تکنولوژی» ترکیه قصد تجهیز عربستان به سامانه ضد پهپادی «گوست» را دارد.

به گزارش «آناتولی» این شرکت توانسته تا سامانه گوست را در آزمایش های صنایع دفاعی ترکیه توسعه دهد.

این شرکت ترکیه ای توانایی و تجربه بالایی در زمینه توسعه سیستم های فرکانس رادیویی (ارسال و دریافت امواج رادیویی) دارد.

«اسر تکنولوژی» به تازگی نخستین قراردادش برای تجهیز عربستان به سامانه گوست را که یکی از سامانه های ویژه در مقابله با پهپادها است، امضا کرده است.

سامانه گوست طبق سیستمی مبتنی بر شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین و خنثی سازی خودکار در محدوده کنترل و فرکانس رادیویی توسعه یافته است.

از این سامانه می توان برای تامین امنیت فرودگاه ها، اماکن نظامی و مراکز پلیس، زندان ها و اجتماعات مهم استفاده کرد.

در ماه ژوئیه گذشته، و در حاشیه سفر رئیس جمهور ترکیه به جده و مذاکرات وی با ولیعهد عربستان، وزیر دفاع عربستان روز در توییتی اعلام کرد: با حمایت محمد بن سلمان، نخست وزیر و ولیعهد عربستان، طرح اجرایی همکاری دفاعی با یاشار گولر، وزیر دفاع ملی ترکیه امضا شد.

وی افزود که این طرح نقطه اوج مسیر همکاری میان دو کشور دوست در عرصه دفاعی و نظامی است.

وزیر دفاع عربستان ادامه داد: همچنین دو قرارداد میان وزارت دفاع عربستان و شرکت بایکار ترکیه امضا شد که به موجب آن وزارت دفاع عربستان با هدف افزایش آمادگی نیروهای مسلح و ارتقای توان دفاعی کشور، پهپادهای ترکیه ای را خریداری می کند.

خلوق بیرقدار، مدیرعامل شرکت صنایع دفاعی و هوایی ترکیه نیز گفت: قرارداد صادراتی که با عربستان امضا شد، بزرگترین قرارداد در تاریخ جمهوری ترکیه در حوزه صنایع دفاعی و هوایی بود.

سال گذشته، ولیعهد عربستان، طی مراسمی با رونمایی از «راهبرد ملی صنایع» گفت که عربستان همه امکانات لازم برای تبدیل شدن به یک اقتصاد صنعتی رقابتی و پایدار شامل نیروی جوان و موقعیت جغرافیایی و مواد طبیعی و شرکت‌های پیشروی صنعتی را دارد.

او گفت که بخش صنعت از مهم‌ترین ارکان سند چشم‌انداز 2030 عربستان است و اهتمام ویژه‌ای به آن وجود دارد و افزود که از زمان اعلام این سند تعداد واحدهای صنعتی عربستان از حدود 7 هزار واحد با رشد 50 درصدی به 10 هزار و 640 واحد در سال 2022 رسیده است و دولت در نظر دارد که این تعداد را تا سال 2035 به 36 هزار واحد صنعتی برساند.

در راهبرد ملی صنایع عربستان 800 فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش یک هزار میلیارد ریال عربستان (266.24 میلیارد دلار) پیش‌بینی شده است تا حجم صادرات صنعتی عربستان را تا سال 2030 به 148.3 میلیارد دلار برساند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا