سیاسی

امیر عبداللهیان: آماده مذاکره بر مبنای سند سپتامبر هستیم

وزیر خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز، برای احقاق حقوق حقه ملت ایران و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند.

میدل ایست نیوز: حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با تشریح رویکرد کلی دولت سیزدهم ایران در مواجهه با تحریم‌ها مبنی بر تلاش برای بی‌اثرسازی تحریم‌ها از یک سو، و در عین حال باز نگاه داشتن پنجره مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از سوی دیگر گفت: ما امروز در نقطه توافق موقت قرار نداریم و آنچه اتفاق افتاده، بازپس گیری عزتمندانه دارایی‌های ملت ایران در دو نوبت، از انگستان و کره جنوبی بوده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا با حفظ خطوط قرمز، برای احقاق حقوق حقه ملت ایران و لغو تحریم‌ها بر مبنای سند سپتامبر مذاکره کند، اما به آن اکتفا نکرده و همزمان به صورت جدی بی اثر کردن تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، دستاوردهای اخیر ایران در افزایش همکاری‌ها با سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را نمونه‌ای از این رویکرد عنوان و تاکید کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس گام بلندی است که نشان از جایگاه و ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران در میان اقتصادهای نوظهور جهانی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بخش دیگری از سخنان خود، به سیاست دولت سیزدهم در تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای و گشترش روابط با همسایگان پرداخت.

وی با بیان آخرین وضعیت تحولات روابط با عربستان، برنامه های وزارت امور خارجه برای توسعه روابط و افزایش سطوح همکاری با این کشور و سایر کشورهای منطقه را تشریح کرد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا