سیاسی

حمایت شورای امنیت از اقدامات ریاض و مسقط برای حل بحران یمن

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت را خود از عربستان و عمان، در مسیر تحقق پیشرفت سریع و محسوس در مذاکرات جاری برای صلح در یمن اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت را خود از عربستان و عمان، در مسیر تحقق پیشرفت سریع و محسوس در مذاکرات جاری برای صلح در یمن اعلام کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شورای امنیت در بیانیه خود پس از نشستی در خصوص یمن بر حمایت پیوسته عربستان و عمان از تلاش های میانجی گرانه سازمان ملل تاکید کرد.

این شورا بار دیگر بر ضرورت تحقق پیشرفت محسوس در مذاکرات جاری که از حدود یک سال پیش درخصوص ایجاد یک روند صلح در یمن تحت نظارت سازمان ملل ادامه دارد، تاکید کرد.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در جلسه توجیهی خود در این نشست به لزوم پیشرفت طرف ها در توافق بر سر یک مسیر روشن برای از سرگیری روند سیاسی داخلی یمن تحت نظارت سازمان ملل اشاره کرد.

وی افزود: این روند باید به صورت فوری آغاز شود تا دستاوردهایی که از زمان آتش بس کسب شده، تقویت شود.

ماه هاست که تلاش های منطقه ای و جهانی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در بحران یمن افزایش یافته که شامل سفر هیئت هایی از عربستان و عمان به صنعا و نیز اقدامات سازمان ملل و برخی کشورها برای پیشبرد فرآیند صلح در این کشور است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا