سیاسی

رئیس جمهور عراق: افتتاح سفارت اتریش به تحکیم روابط فیمابین کمک می‌کند

رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر خارجه اتریش، از افتتاح سفارت اتریش در عراق استقبال و تاکید کرد که این اقدام به نفع بهبود روابط دو کشور است.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز میزبان الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید از افتتاح سفارت اتریش در عراق استقبال و تاکید کرد که این اقدام به نفع بهبود روابط دو کشور است و به تقویت همکاری سازنده در زمینه های دارای اهمیت مشترک و تحقق منافع متقابل کمک می کند.

رئیس جمهور عراق ضمن بررسی اوضاع کلی کشور، اشاره کرد که عراق شاهد ثبات امنیتی است و دولت در جهت تثبیت آن و اجرای برنامه کابینه که بر ساخت و ساز و بازسازی و تامین خدمات شهروندان متمرکز است، عمل می کند.

رشید تصریح کرد که فضای مناسب نیز برای تاجران برای تشویق سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی در جهت بهبود وضعیت زیرساخت ها و ارتقای سطح معیشتی و خدماتی فراهم شده است.

وی به روابط عراق با کشورهای همجوار و جهان و نقش محوری آن در تثبیت امنیت و ثبات و تقویت تفاهم میان کشورهای منطقه اشاره و تلاش های صورت گرفته برای بازگشت روابط عربستان و جمهوری اسلامی ایران را تحسین کرد.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که عراق بر برپایی روابط خوب با جامعه بین المللی و لزوم همکاری و هماهنگی در مسائل دارای اولویت به ویژه مبارزه با تروریسم و همکاری اقتصادی، تجاری و همکاری مشترک برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست تاکید می کند.

از طرفی دیگر وزیر خارجه اتریش نسبت به سفر به بغداد و دیدار با رئیس جمهور عراق ابراز خرسندی و به حمایت کشورش از ثبات عراق و امنیت شهروندانش اشاره کرد.

وی افزود که با وزیر خارجه عراق درباره بازگشایی سفارت کشورش در بغداد رایزنی کرده و برای نخستین بار با هیئتی از تاجران که از تحولات مثبت به ویژه در زمینه تقویت امنیت و ثبات مطلع شده اند، سفر می کند.

شالنبرگ به اهمیت هماهنگی در زمینه های تغییرات اقلیمی اشاره و بر تمایل کشورش در همکاری در حوزه مدیریت آب و استفاده از تجارب و راه حل هایی که بر رود دانوب برای مقابله با بحران آب اجرایی شده، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق نیز در این خصوص بر اهمیت استفاده از تجارب بین المللی با توجه به اینکه عراق دچار بحران شدید آب است و قوانین برای تنظیم ورود آب از طریق مرزها وجود ندارد، تاکید کرد.

از طرفی دیگر الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود در بغداد، بازگشایی سفارت کشورش در بغداد را اعلام کرد و گفت که ما اینجا در بغداد برای تعمیق روابط با عراق در چندین زمینه حضور داریم.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا