اقتصادیسیاسی

تشکیل تیمی از 10 وزارتخانه عراق برای شرکت در کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل

وزارت محیط زیست عراق بر تمرکز کنفرانس آب و هوای سازمان ملل (COP28) بر بازار داوطلبانه کربن به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات اصلی گفت و گو خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت محیط زیست عراق بر تمرکز کنفرانس آب و هوای سازمان ملل (COP28) در دبی بر بازار کربن داوطلبانه به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات اصلی گفت و گو خبر داد.

روزنامه عراقی «الصباح» روز چهارشنبه نوشت: یوسف موید، رئیس اداره تغییرات اقلیمی وزارت محیط زیست عراق گفت که این کنفرانس که دسامبر پیش رو در امارات برگزار می شود، بر اجرای توافقات ویژه در خصوص صندوق جدید زیان و خسارت تمرکز خواهد داشت که مربوط به کشورهای در معرض خطر و شیوه های رسیدگی به پیامدهای اقلیمی و نیازهای این کشورها است.

وی افزود: توافقنامه پاریس در دوره پیش رو شتاب خواهد گرفت و دولت عراق به دنبال تشکیل تیمی مذاکره کننده در کنفرانس متشکل از 13 تا 18 نفر به نمایندگی از وزارتخانه های محیط زیست، کشاورزی، دارایی، برنامه ریزی، نفت، برق، صنعت، آموزش عالی و مسکن است تا درباره موضوعات کربن صفر، کاهش کربن، بازار داوطلبانه کربن، سازگاری اقلیمی، انتقال فناوری، توانمند سازی و شفافیت گفت و گو کند.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: دولت عراق موضع خود در کنفرانس پیشین که در شرم الشیخ مصر برگزار شد را بر اساس مذاکرات با شرکت کنندگان اصلی به روز خواهد کرد.

وی ادامه داد: کنفرانس آینده بر شیوه ای مشخص برای مقابله با چالش های اقلیمی و نیز گزارش های استراتژیک پیرامون انتقال فناوری، تامین مالی، تحقیقات علمی، توسعه و برنامه ریزی سیاست تحویل انرژی و سامانه های امن و پایدار انرژی تمرکز خواهد داشت.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا