اجتماعیسیاسی

هشدار درباره افزایش شدید آلودگی رودخانه دجله

وزرات محیط زیست عراق نسبت به افزایش میزان آلودگی در رودخانه دجله پس از کاهش رهاسازی آب و تخلیه مقادیر زیادی فاضلاب بدون تصفیه در این رودخانه هشدار داد.

میدل ایست نیوز: وزرات محیط زیست عراق نسبت به افزایش میزان آلودگی در رودخانه دجله پس از کاهش رهاسازی آب و تخلیه مقادیر زیادی فاضلاب بدون تصفیه در این رودخانه هشدار داد.

روزنامه عراقی «الصباح» روز چهارشنبه نوشت: حیدر یوسف محمود، مدیر بخش برنامه ریزی اداره محیط زیست بغداد گفت که لوله های بزرگ فاضلاب، آلودگی را به طور مستقیم به رودخانه دجله وارد می کند و این رودخانه را تبدیل به باتلاقی آلوده به آب های متعفن کرده است.

وی افزود که فاضلاب شهری بدون تصفیه یا با 50 درصد تصفیه (به دلیل شکستگی یا کهنه بودن لوله ها) وارد رودخانه می شود؛ علاوه بر این افزایش جمعیت در پایتخت که به 3 میلیون می رسد نیز مزید بر علت شده است.

این مسئول عراقی اظهار داشت که رودخانه دجله بر اثر کاهش رهاسازی آب در سال های گذشته در خطر نابودی است و این موضوع بر سرعت جریان رودخانه و راکد ماندن مواد آلوده موثر است.

وی خاطرنشان کرد که اداره متبوعش از طریق تیم های خود اقدام به سنجش میزان آلودگی در رودخانه دجله کرده و مشخص شده که روزانه در حدود 500 هزار تا یک میلیون متر مکعب فاضلاب وارد رودخانه دجله می شود.

وی از دولت عراق خواستار انجام پروژه های استراتژیک برای ایجاد مراکز تصفیه فضلاب طبق استاندارها شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا