اقتصادیخبر اولسیاسی

پیشنهادهای بین‌المللی برای مشارکت در «جاده توسعه» عراق

مشاور نخست وزیر عراق گفت: کشورهای زیادی از جمله اتریش، چین و تمامی کشورهای شورای همکاری، تمایل خود را برای مشارکت در پروژه جاده توسعه عراق ابراز کرده اند.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق گفت: کشورهای زیادی از جمله اتریش، چین و تمامی کشورهای شورای همکاری، تمایل خود را برای مشارکت در پروژه جاده توسعه عراق ابراز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) ناصر الاسدی، مشاور نخست وزیر عراق در امور حمل و نقل روز پنجشنبه عنوان کرد: روزانه جلسات زیادی با شرکت ها در خصوص مشارکت در پروژه جاده توسعه برگزار می شود و کشورهای زیادی از جمله اتریش، چین و تمامی کشورهای شورای همکاری، تمایل خود را برای مشارکت در این پروژه از طریق وزیران، سفرا یا شرکت های خصوصی خود ابراز کرده اند.

وی افزود: من شخصا با مشاورانی از آلمان و بریتانیا و سفرای اسپانیا، بلغارستان، ژاپن و اتریش ملاقات کردم. ما همچنین نشست های مستمر دیگری با سازمان های بین المللی داریم و با بانک جهانی و نهادهای بانک جهانی به منظور آغاز پروژه جاده توسعه ملاقات کردیم.

الاسدی ادامه داد: به زودی با یکی از مشاوران مطرح دنیا به منظور بررسی شهرهای اقتصادی جلسه بسیار مهمی خواهیم داشت که نام وی در پروژه جاده توسعه مهم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که این مشاور شهرهای بزرگ بین المللی از جمله شهر نئوم در عربستان را طراحی کرده است.

مشاور نخست وزیر عراق اضافه کرد: مرحله طراحی جاده توسعه آغاز شده  و تعارضاتی در این مرحله وجود دارد. نقشه ها بین تمام استانداری ها توزیع شده و هر استانداری شروع به مطالعه مسیر پروژه و ارتباط آن با پروژه های خود کرده است.

وی ادامه داد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، تاکید کرده که در یک دوره زمانی بسیار کوتاه، پیش از پایان ماه جاری، نشست بزرگی برای امضای یادداشت های تفاهم یا قراردادها برگزار خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا